© 2024 Auto.ro
Mare parte din cumparatorii rusi de maşini noi au stat departe de showroom-uri in cursul anului 2009, volumele de vanzari ajungand aproape la jumatate fata de 2008, potrivit ultimelor analize de piata realizate de furnizorul mondial de date si informatii auto, Jato Dynamics.
In conformitate cu previziunile de vanzari, care au sugerat mai putin de 1,5 milioane de unitati vandute, fiecare segment de masini noi a scazut in cursul anului, inclusiv in cazul primelor 5 marci - Lada, Chevrolet, Ford, Hyundai si Renault - toate pierzand teren fata de vanzarile lor din 2008.
Kia a fost singurul brand de volum care a inregistrat usoare imbunatatiri (crestere de 3,4 % in a doua jumatate a anului), prin cresterea vanzarilor in majoritatea sectoarelor, cu modelele Rio, Sportage, Cerato, Carens, Picanto, Magentis si noul Soul.
Evangelos Hadjistavrou, Director General pe regiune la Jato Dynamics, a declarat: "Situatia din Rusia este foarte grava, poate cea mai rea de pe pietele mari. Piata a scazut cu peste 1,3 milioane de vehicule anul trecut. Partea cea mai interesanta este ca aceste pierderi ar fi putut fi chiar mai mari, daca n-ar fi intervenit guvernul rus. "
Pe parcursul anului 2009, autoritatile ruse au crescut valoarea imprumuturilor pentru clientii care au dorit sa achizitioneze orice masina noua ruseasca ce avea pretul mai mic de 13.500 euro. De asemenea, pentru 2010 a fost introdus un nou stimulent in valoare de 1.125 euro, in speranta ca astfel se va opri declinul.