© 2024 Auto.ro
Dupa 15 ani de participari la cel mai inalt nivel in competitiile de motorsport, spaniolii de la GTA Motors au decis in 2004 ca este momentul sa mearga mai departe si sa construiasca un supercar. Visul de-o viata al directorului companiei, Domingo Ochoa, a devenit realitate in cele din urma, ibericii prezentand primul lor supercar, Spano, in cadrul unui eveniment grandios organizat la Valencia.
Elegantul si exclusivistul supercar afiseaza un design unic, care se distinge printr-o parte frontala agresiva, nota ce este conferita de blocurile optice ascutite ce integreaza LED-uri si de prizele de aer largi, precum si prin pragurile laterale foarte late care inglobeaza alte guri de aerisire mari ce maximizeaza racirea motorului, directia si sistemul de franare. Dar, cel mai interesant detaliu il reprezinta acoperisul panoramic din sticla, realizat dintr-o bucata cu parbrizul si luneta, care dispune de un sistem de reglare al opacitatii si de cateva mici deschizaturi in dreptul motorului pentru a imbunatati racirea acestuia.
Aspectul exterior al masinii este completat de portierele fara clanta, jante din aliaj de 19 inch pe fata si 20 de inch pe spate, un eleron posterior discret si un sistem de evacuare cu doua tevi de esapament rotunde care incadreaza difuzorul de aer.
Asemenea tuturor supercarurilor, GTA Spano are un interior prietenos, cu insertii din fibra de carbon, aluminiu si piele, un ecran tactil de mari dimensiuni, un instrumentar de bord destul de nepotrivit, precum si diverse echipamente de lux. De asemenea, supercarul spaniol ofera chiar si doua spatii de depozitare, unul frontal de 100 de litri si unul posterior de 200 de litri.
GTA Spano este echipat cu un motor V10 de 8,3 litri, de provenienta Dodge Viper, care produce nu mai putin de 780 CP si un cuplu de 920 Nm. Propulsorul poate functiona si pe baza de etanol, situatie in care puterea maxima creste pana la 840 CP! Cu motorul de baza, Spano demareaza de la 0-100 km/h in numai 2,9 secunde si atinge o viteza maxima de 350 km/h. Resursele motorului sunt transmise prin intermediul unei cutii manuale cu 7 trepte sau a uneia secventiala tot cu 7 rapoarte, care poate fi actionata si manual de la padelele montate la volan (acestea sunt disponibile optional).
Supercarul iberic are un sasiu realizat din Kevlar, titaniu si fibra de carbon, ceea ce face ca greutatea masinii sa fie de doar 1.350 kg. De asemenea, bolidul dispune de frane compozite cu discuri ventilate de 380 mm cu etriere ce au 6 pistoane, pneuri Pirelli, un sistem de tractiune extrem de sofisticat si suspensii sport reglabile.