© 2024 Auto.ro
Incepand cu 2011, Programul Rabla ar putea fi inlocuit cu un altul, in care, de data aceasta, poluatorul plateste.
Astfel, noul program va functiona dupa legislatia europeana si va prevede ca proprietarul de masina sa plateasca in loc sa primeasca tichete valorice, ca pana acum.
Directorul general al Departamentului Proiecte al Administratiei Fondului pentru Mediu, Gheorghe Papuc, sustine ca o reglementare europeana obliga Romania sa se alinieze normelor.
„De exemplu, in programul Rabla nu se da niciun leu pentru autoturismul predat la punctele de colectare. Primesc tichetul si atat. De la anul s-ar putea sa se aplice principiul poluatorul plateste, si astfel proprietarii sa fie obligati sa scoata bani din buzunar pentru casarea rablelor”, a explicat Papuc, pentru EVZ.ro.
Oficialul afirma ca Romania a fost scutita deja doi ani de aceasta reglementare, insa se incearca in continuare obtinerea unei derogari si pentru anul urmator.
Anul acesta, romanii au dat la casat peste 30.000 de masini in primele trei saptamani de derulare a programului Rabla, aproape cat nivelul din 2009, iar numarul total de vouchere pentru acest an ar putea fi suplimentat cu 50.000.
Cele mai ieftine masini inscrise anul acesta in Programul de Innoire a parcului auto sunt Chevrolet Spark de la 2.940 Euro (TVA inclus), Renault Symbol– de la 4.650 Euro cu TVA,Peugeot 107 – 4990 Euro ( TVA inclus si 3 prime de casare), noua versiune Dacia Logan– 4.995 Euro (cu TVA inclus) plus garantie 4 ani sau 120.000 km, Fiat Panda – 5.175 Euro (TVA inclus)