© 2024 Auto.ro
Criza economica globala a scufundat corabiile multor companii in 2009, nu insa si pe cele ale lui Rolls-Royce.
In ciuda faptului ca este specializata in masini ce depasesc lejer pragul celor 200.000 de euro cost de achizitie (mergand chiar pana dincolo de 400.000 de euro), marca britanica a vandut in 2009 peste 1.000 de unitati, printre acestea aflandu-se si 150 de modele Ghost.
Rolls-Royce a instrainat in 2009 exact 1.002 masini, angajatii lucrand la capacitate maxima doar pentru a tine pasul cu cererea. Evident, Ghost poarta o mare parte din “vina” pentru acest rezultat, toate cele 150 de unitati fiind livrate catre clienti pe ultima suta de metri a anului trecut (luna decembrie).
Poate si mai important este insa faptul ca, dincolo de aspectul primirii excelente de care s-a bucurat in randurile plutocratilor, “Baby Rolls” este cerut in proportie de 85% de catre clienti noi – un deziderat pe care englezii l-au urmarit inca din primele faze ale proiectului.
In alta ordine de idei, marele Phantom a fost in continuare foarte cautat in ciuda invechirii morale si a pretului exorbitant. Versiunea cu patru usi a acaparat peste o treime din vanzarile pe 2009 ale lui Rolls-Royce, o buna parte dintre acestea luand drumul Statelor Unite – in continuare, cea mai mare piata pentru constructorul din Goodwood.