rss

Test Drive – Alfa Romeo MiTo

  1. 25/06/2009
  2. Tags: Alfa Romeo, Mito

Foto: Sorin Miclau, Alfa Romeo

Arma anti Mini pregatita de Alfa Romeo se numeste MiTo si joaca aceeasi carte a esteticii frumosului. Cu un halou de imagine preluat de la Alfa Romeo 8C Competizione, pe care am dori-o si in Romania, MiTo vine cu mai multe inovatii tehnice gen D.N.A, motorizarea de 1.4 TJet de 155 CP sau dieselul de 1.6 MJet de 120 CP. De cativa ani buni, Alfa Romeo lucreaza la strategii de cucerirea unei categorii de clienti ignorati pana acum, aceea a citadinilor. MiTo vine in intampinarea acestora, fara insa a se dezice de sportivitatea care a consacrat marca Alfa Romeo.
MiTo este disponibila pe piata romaneasca intr-o versiune de caroserie cu trei usi si doua variante de echipare, Progression si Distinctive cu cinci motorizari: trei pe benzina si doua diesel-uri. Benzinele sunt reprezentate de 1.4 MPI 78 CP (pentru soferii foarte tineri), 1.4TJet de 120 CP si 1.4 TJet de 155 CP. Diesel-urile sunt un 1.3 MJet de 90 CP si interesantul 1.6 MJet de 120 CP si un cuplu spectaculos – 320 Nm/1.750 rpm

In trafic Alfa Romeo MiTo nu trece neobservata. Look-ul care se apropie, la alta scara, de cel al supercar-ului 8C Competizione, un pic Néo  retro un pic mai mult sportiv, poate parea o ciudatenie pe un automobil situat la granita dintre clasele mica si compacta. Insa existenta de succes a modelului concurent Mini a demonstrat ca citadinii apreciaza deopotriva frumusetea, gabaritul si sportivitatea nedisimulata. Regasim pe Alfa Romeo MiTo (mai lunga cu 36 cm fata de Mini), designul inversat al spoiler-ului fata, V-ul nervurat al capotei, care se termina in calandrul inimitabil si replica farurilor de pe 8C Competizione. In habitaclu din pacate remarcam unele inexactitati care persista, chiar daca italienii s-au chinuit sa le realizeze din materiale de buna calitate si cu un grad inalt de finisare. Daca spre exemplu comanda pentru instalatia de climatizare este perfect integrata in consola centrala, ce afiseaza o finisare demna de cea a unui automobil nemtesc, plasticul ce inconjoara radio CD-ul, colorat intr-un gri tern, lasa de dorit, mai ales pe insula cu rol de background cu tenta rosiatica.

Din fericire desincronizarea, mentionata mai sus, este combatuta de textura fina a plansei de bord, designul seducator al zonei instrumentarului si de volanul cu trei brate, inspirat din cel al lui Alfa Romeo 8C Competizione. In fata, spatiul este indestulator si confortabil, insa pe locurile din spate situatia se schimba: persoanele de talie inalta vor avea o problema cu spatiul destul de zgarcit. Portbagajul ofera 270 de litri situandu-se printre cele mai mari din segment.   Modelul testat de Auto.ro este un Alfa Romeo MiTo 1.6 Mjet 120 CP Progression. Motorul beneficiaza de avantajele unui sistem de injectie common-rail multijet de noua generatie, dar si de filtrul de particule pentru diesel-DPF. Propulsorul este compatibil cu normele Euro 5 si are emisii de dioxid de carbon cu 20% mai putin decat cel de pe Alfa Romeo 147. Motorul dezvolta o putere maxima de 120 CP/1750 rpm si un cuplu maxim de 320 Nm/1750 Nm. Cutia de viteze manuala cu 6 trepte, se subscrie ca functionare sistemului inovator Alfa Romeo D.N.A modificandu-si comportamentul in functie de meniul Dynamic, Normal sau All weather. Propulsorul 1.6 MJet nu are nicio problema in animarea celor 1200 de kg ale masinii. Acceleratia 0-100 km/h dureaza 9.9 secunde, iar viteza maxima pe hartie este de 198 km/h. Consumul de combustibil in timpul testului s-a situat in jurul a 7 l/100 km. 

Dezvoltata pe platforma lui Fiat Grande Punto, MiTo a permis cateva ajustari care vizeaza dinamizarea comportamentului rutier. Astfel Alfa Romeo MiTo ofera un tren de rulare anterior ireprosabil si un tren posterior performant la iesirea din viraje.

Sofatul unui specimen Alfa Romeo MiTo este o experienta pe cat de interesanta pe atat de placuta, gratie sistemului  DNA, controlat electronic, oferit in serie pe toate versiunile MiTo. De regula in oras se circula pe meniul N (Normal), care ne dezvaluie un automobil Alfa Romeo performant, dar nu neaparat spectaculos. Situatia se schimba dramatic la selectarea modului Dynamic: atunci MiTo se metamorfozeaza intr-un automobil Alfa Romeo pur sange, caracterizat de suspensii intarite, un raspuns mai rapid al acceleratiei, cutia schimba mai repede in “ture” mai mari, directia se intareste, devenind mai precisa, iar VDC-ul (controlul dinamicii automobilului) intarzie raspunsul, pentru a ne permite manevre mai hazardate. In modul Dynamic, de fapt se activeaza overboost-ul  astfel ca dupa cam 1750 de ture ai peste 320 Nm sa-i pui la treaba.

In meniul All Weather, toate componentele masinii sunt cu “ochii in patru” cu scopul de a oferi maximum de asistenta in caz de urgenta, adica in situatiile unde se sesizeaza pierderea de aderenta sau tractiune insuficienta. Se intervine electronic asupra functiei active a directiei, asupra controlului stabilitatii si asupra sistemului electronic Q2 ce actioneaza exclusiv asupra franelor, sistem ce joaca rolul unui diferential autoblocat. Mai mult rezistenta pedalei de acceleratie se micsoreaza si creste progresivitatea raspunsului acceleratiei pentru a nu se “pisalogi” motorul cu manevre necalculate. Pe scurt un  meniu contrar celui Dynamic.
Din joaca permisa de acest sistem Alfa Romeo DNA, MiTo se dovedeste un companion de exceptie pentru stilul oricarui sofer. O masina amuzanta, sarmanta, MiTo cucereste pe oricine, pe loc.

Si un alt atu care da fiori lui Mini este pretul absolut abordabil pentru un brand premium.
Alfa Romeo MiTo pleaca de la 13.990 euro  cu TVA pentru varianta de baza 1.4 MPI Progression si ajunge la varianta de top pe benzina de 1.4 TJet de 155 CP Distinctive de 19.250 euro cu TVA sau cea diesel de 1.6 MJet Distinctive de 19.490 euro cu TVA.

Automobilul testat de noi Alfa Romeo MiTo 1.6 MJet 120 CP Progression costa 15.176 euro fara TVA sau 18.060 euro cu TVA.

Vizualizari: 2387