© 2024 Auto.ro
Auto.Ro a testat noul Mercedes Benz E 500 Coupe, un automobil "catchy" care vine sa completeze gama de caroserii a noului Mercedes E-Klasse. E Coupe inlocuieste vechiul CLK.
Foto: Sorin Miclau
Daca vechiul CLK era mai mult un C-Klasse cu elemente imprumutate din E-Klasse, noul Mercedes Benz E Coupe inglobeaza preponderent elemente din Mercedes Benz E-Klasse.
Noul Mercedes Benz E500 Coupe ofera o combinatie speciala care a consacrat Mercedes si in extenso produsele nemtesti: fascinatie si eficienta. Privit din exterior nu ai cum sa nu remarci ca automobilul este de fapt un Mercedes Benz CL 500, intrat la apa, care preserva aceeasi aura de noblete, si nu se sfieste sa imprumute acelasi propulsor V8 de 388 CP.
Cu aspectul sau de coupe clasic, unde stalpul B intermediar a disparut, iar geamurile spate sunt retractabile complet, noul E Coupe este o interpretare sportiva a designului dinamic al noii clase E.
Si acum atentie sporita, ca tot vorbeam de eficienta: Mercedes Benz E Coupe are un coeficient de forma Cx de 0,24, fiind cel mai eficient automobil, aflat in productie de serie, vorbind in termeni de aerodinamica.
Din punct de vedere dimensional Merc E500 Coupe are o lungime de 4.698 mm, o latime de 1.786 mm, o inaltime de 1.397 mm si un ampatament de 2.760 mm in timp ce principalii concurenti se prezinta astfel:
- Audi S5 (mm): 4635, 1854, 1369, 2760
- BMW 3 Coupe (mm): 4580, 1782, 1375, 2751
- Infiniti G37 Coupe (mm): 4660, 1820, 1400, 2850
Imediat ce te scufunzi in scaunul soferului te bucura pozitia racing de conducere, iar centurile de siguranta isi fac mica regie pregatindu-se de cuplare, fenomen tipic american, intalnit si la BMW 3 Coupe. Soferul si pasagerul din dreapta fac fata unei planse de bord similara cu cea intalnita la berlina Mercedes Benz E, de insipratie retro. Caracterul masinii si puterea propulsorului (388 CP) cer o atmosfera mai austera, in cazul consolei centrale, plina de butoane, dar poate la un moment dat Mercedes Benz, va ingloba formula celui de-al saselea simt, si “intalnirea” cu automobilul se va face in mediul virtual, unde omul si masina vor fi doua sisteme similare, fara bariere de ordin biologic. Mai pe scurt vom scapa de butoane si cabluri, iar bordul va fi ceva de genul de ce nu a unui tablet PC.
Diferenta subtila fata de berlina o reprezinta forma de V atenuat care indulceste muchiile ascutite, si consola selectorului de viteze – imprumutata de C-Klasse. De observant cele 5 ceasuri de bord model imprumutat de la Porsche pentru cresterea aspectului sportiv al automobilului.
Toate modelele noi Mercedes E Klasse dispun optional de sistemul multimedia COMAND APS (2560 euro fara TVA), cu dubla comanda selector sau comenzi pe volan. Daca tot am ajuns la volan am remarcat partea de joa aplatizata a acestuia, tip racing.
Aspectul clasic, sobru al interiorului este subtil intrepatruns de elementele de aluminiu pentru sporirea dinamicitatii interiorului. Dar cu toate aceste artificii, Mercedes va fi intotdeauna aristocratul conservator, comparativ cu sportivii Audi A5 sau BMW 3 Coupe.
Pe locurile din spate au loc doua persoane de inaltime medie, iar accesul spre aceste locuri este facilitat de culisarea electrica a scaunelor fata (EASY-ENTRY), si de deschiderea ampla a usilor de dimensiuni generoase.
Vizibilitatea in habitaclu este buna, obisnuita pentru un coupe sportiv.Am ajuns la ceea ce stie de fapt modelul testat de noi. Automobilul este propulsat de un V8 de 5461 cmc, ce dezvolta o putere maxima de 388 CP/6000 rpm si un cuplu maxim de 530 Nm/2800-4800 rpm. Motorul lucreaza cu o cutie automata cu 7 trepte, unde selectarea treptelor se poate face si prin intermediul padelelor de sub coroana volanului.
Mercedes-Benz E500 Coupe permite un sprint 0-100 km/h in 5.4 secunde, iar viteza maxima comunicata este de 250 km/h. Consumul mediu in timpul testului s-a situat in jurul valorii de 17 l/100 km. Feedback-ul acceleratiei devine mai pregnant la apasarea butonului Sport din consola centrala; in acelasi timp se schimba caracteristica de lucru a amortizoarelor, iar rapoartele de transmitere din cutie se modifica, cutia schimba mai repede in regim de turatie mai ridicat.
Directia precisa dispune de caracteristica adaptiva in functie de regimul de mers, in special de viteza de deplasare, iar comportamentul rutier este influentat dinamic de sistemul de suspensii electric adaptiv. Masina prezinta o dinamica sportiv temperata, datorita si greutatii insemnate de peste 1700 kg. Comparativ cu concurenta Merc E Coupe este mai degraba luxos sportiv decat o masina cu dinamica orientata exclusiv spre sport. Ca sa va convingeti de spusele mele, fiti atenti la “huliganismul auto” sau altfel spus “obisnuitele liniute” si vedeti ce masini participa, si veti observa ca procentul de automobile Mercedes este mic si tinde spre zero. Sistemul de franare este prompt si nu da semne de fading la o utilizare intensa.
Mercedes Benz E 500 Coupe, testat de noi, vine cu un pachet standard si optiuni ce impune respect si cere resurse financiare. Trebuie amintit pachetul optional sport Evolution AMG, oferit contra sumei de 1900 euro fara TVA din care amintim: directie parametrica, sensibila in functie de viteza, volan sport AMG, scaune fata multicontur cu functie de pozitionare PRE-SAFE, pachet AMG Styling, jante AMG din aliaj usor 18", design spite duble, diverse anvelope, covorase AMG. Modelul testat de noi pleaca de la un pret de baza de 55.500 euro fara TVA, plus optionale ajunge la 77.635 euro fara TVA sau 92.386 euro cu TVA inclus.