© 2024 Auto.ro
Intr-o lume anulata de “criza creditelor” si amenintata de "schimbarile climatice", o lume in care preocuparile economice si de mediu necesita o atentie egala, nu se putea sa fi fost un moment mai bun pentru a cumpara o masina cu un combustibil eficient si un nivel scazut de emisii.
Vestea buna este ca industria auto incearca sa ofere acum o gama mai larga de modele de calitate cu emisii scazute de CO2, pe care le asteptam si noi in showroom-uri.
Seria de noi modele din acest an include o gama incredibila de inovatii tehnice concepute pentru a maximiza performanta si diminua emisiile.
1. Audi A1 – emisii de CO2 < 99g/km
In acest an Audi lanseaza lung-asteptata provocare pentru MINI - A1. Supermini-ul compact A1 va fi disponibil in trei stiluri diferite de caroserie: hatch cu trei usi, o versiune mai incapatoare cu cinci usi si o decapotabila. In timp ce standardul Audi A1 va oferi tractiunea pe fata, element specific marcii, va fi disponibila si o varianta cu tractiune integrala. Alegerea motorului va fi intre o unitate pe benzina de 1,4 litri ( intre 65CP si 200CP pentru hatch) si un motor diesel de 1,6 litri ( de la 75CP pana la 130CP). Audi planuieste vanzari de 100.000 de modele A1 in primul an.pe viitor ne putem astepta chiar si la o versiune electrica A1 (care sa-l urmareasca indeaproape pe MINI E), pana in 2011.
2. Toyota Auris hybrid – emisii de CO2<99g/km
Cu noul Auris hibrid, Toyota se va afla din nou in topul constructorilor de autovehicule, datorita angajamentului său fata de tehnologia hibrida. Nu numai ca Auris Hybrid fi cel mai mic automobil hibrid de pe piata, dar acesta va fi, de asemenea, si primul hibrid Toyota european, bazat pe o masina de productie normala si va folosi aceeasi tehnologie hibrida ca si in cazul ultimei Toyota Prius (Hybrid Synergy Drive). In timp ce Toyota nu a furnizat inca detalii complete privind performanta masinii, aceasta sustine ca noul model ar trebui sa inregistreze emisii de CO2 sub valoare de 99g/km. Motorul este conceput sa functioneze in trei moduri: ECO - pentru un maxim al economiei de combustibil, POWER- foloseste motorul electric pentru un plus de performanta, si EV – masina trece singura la deplasarea cu ajutorul motorului electric dupa depasirea vitezei de 50 km/h.
3. Citroen DS3 – emisii CO2 = 99g/km
Lansat la Frankfurt anul trecut DS3 aduce un nou look gamei Citroen si se asteapta sa fie primul din cele trei modele DS ale noii linii. Acest supermini a fost proiectat pentru a fi mai eficient din punct de vedere al consumului de combustibil decat actualul C3, cu doua motoare HDi DPFS (de 90CP si 110CP) care sa completeze cele trei motoare pe benzina (VTi 95, VTi 120, THP 150), dezvoltate in colaborare cu BMW. Siguranta este la loc de cinste in cazul lui DS3, cu 6 airbag-uri, ESP, ABS cu EBD si EBA in dotarea standard pentru intreaga gama.
4. Citroen C-Zero – vehicul 100% electric
Aceasta noua citadina, conceputa pentru a facilita deplasarile in mediul urban : dimensiuni mici, incarcare rapida si autonomie suficienta pentru a acoperi toate traseele cotididene, totul intr-o liniste deplina, a fost dezvoltata in colaborare cu Mitsubishi Motors Corporation (MMC). Vehicul in totalitate electric, CITROEN C-ZERO este dotat cu un motor sincronizat printr-un magnet permanent care genereaza 64 CP. Reincarcarea bateriilor la acest vehicul cu 4 locuri este usoara : este suficienta racordarea cordonului de alimentare la o priza de 220V. O incarcare completa necesita 6 ore, in timp ce o incarcare la 80% este posibila in doar 30 de minute prin utilizarea unei borne exterioare care furnizeaza un curent electric monofazic de 125 Amperi la 400 Volti pentru o putere ajungand la 50 kW.
5. Volvo S60 – emisii de CO2: 119 g/km
Prezentat pentru prima data la Detroit anul trecut, in 2010 ar trebui să vedem versiunea de productie a atat de mult promovatului S60 Concept. In timp ce ramane de vazut care dintre numeroasele inovatii de la bord vor aparea si pe versiunea de serie, aspectul si emisiile sunt destul de apropiate de cele ale conceptului. Noul S60 va veni cu un motor pe benzina cu patru cilindri de 1.6 litri, folosind tehnologia de inalta eficienta GTDi (turbocompresor pe benzina cu injectie directa), capabil sa produca 180 CP. Capacitatea lui GTDi de a imbunatati economia de combustibil cu aproximativ 20% este principalul motiv pentru care S60 este de asteptat sa aiba emisii de CO2 de numai 119g/km - remarcabile pentru un automobil pe benzina care nu e bibrid.
6. Ford C-Max – emisii reduse de CO2
Bazandu-se pe scrisorile de recomandare din partea lui Ford C-MAX 2009, noul model din 2010 va oferi mai mult confort si emisii mai reduse. Bazat pe platforma noului segment C , Ford va oferi atat posibilitatea de a alege versiunea C-MAX cu cinci locuri sau cat si pe cea cu sapte locuri Grand C-MAX, care dispune de usi glisante gemene si design inovator al scaunelor pentru a oferi mai mult spaţiu si flexibilitate. In plus fata de versiunile modernizate Ford TDCi foarte apreciate, noua gama C-Max introduce o serie de noi tehnologii avansate, inclusiv motoarele pe benzina EcoBoost cu emisii reduse de CO2 care utilizeaza tehnologia de injectie directa si turbo pentru a imbunatati consumul de combustibil cu pana la 20%.
7. Honda CR-Z Hybrid
Pentru conducatorii auto care doresc un coupe sport care poate pretinde ca este “verde”, Honda planuieste sa lanseze CR-Z (Compact Renaissance Zero), ca o continuare a succesului inregistrat de a doua generatie CR-X. Noul CR-Z este setat sa fie un hibrid si va fi urmatorul hibrid Honda lansat dupa Insight si inainte de Jazz, modelul urmator in linie. La fel ca in cazul lui Insight, CR-Z va utiliza un motor electric plasat intre motorul pe benzina si transmisie. Spre deosebire de sistemul de pe Toyota Prius, acest lucru limiteaza functionarea eminamente electrica, dar creste in mod semnificativ economia globala de combustibil, astfel reducand emisiile.
8. BMW Seria 5
A 5-a generaţie BMW Seria 5 va continua sa stoarca maximum de performanta, cu emisii minime. Exista o multime de modele mai ecologice (si nu atat de verzi) ce pot fi alese din gama, variind de la cel mai popular motor diesel 520d (184CP, emisii CO2 de 132g/km), pana la motorul biturbo pe benzina 535i (199g/km de CO2). Mai pot fi alese variantele 525d, 530d, 535d, 523i, 535i si 528i.
9. BMW X6 Active Hybrid
Primul model Sports Activity Coupe din lume cu transmisie complet hibrida este construit avand ca obiectiv principal o dinamica superioara de condus, alaturi de o eficienta fara precedent. Tehnologia BMW ActiveHybrid ofera un surplus semnificativ de cuplu si, in acelasi timp, reduce consumul de combustibil cu aproximativ 20 de procente fata de un automobil echipat numai cu motor cu combustie. Sistemul de transmisie BMW X6 ActiveHybrid consta dintr-un motor V8 pe benzina, ce dezvolta 407 CP, cu tehnologie BMW TwinPower Turbo si doua motoare electrice sincronizate, ce furnizeaza 91 CP, respectiv 86 CP.
10. MINI E – complet electric
Dupa ce a fost testat in New York, New Jersey si Los Angeles, MINI E a strans numai feed-back-uri pozitive de la conducatorii acestora. Mini E dispune de un motor electric care furnizeaza o putere impresionanta de 204 CP, cuplul maxim fiind de 220 Nm. Acesta este alimentat de baterii amplasate in zona locurilor spate, masina fiind una cu doar 2 locuri. Performantele sunt impresionante pentru un model electric. Acceleratia 0 - 100 km/h se face in 8,5 secunde, iar viteza maxima este de 152 km/h (limitata electronic).