© 2024 Auto.ro
Piata masinilor noi din America de Nord a indurat forta puternica a recesiunii în 2009, cu tendinte ingrijoratoare dezvaluite de cele mai recente cifre oferite de furnizorul mondial de date si informatii auto, Jato Dynamics (- 20,6 % in 2009).
In spatele interventiei guvernului SUA si a programului "cash for clunkers", se afla o mare schimbare in cererea consumatorilor, care a lovit segmentul superior de autombile si, cel mai puternic, piata interna de branduri din SUA.
Per ansamblu, au fost cumparate cu 3.271.321 mai putine autoturisme noi in America de Nord in 2009, fata de 2008, vanzarile totale insumand 12,6 milioane de unitati.
In aceasta regiune, marcile cel mai putin atinse de furtuna au fost cele importate: Hyundai (+11.6%) si Kia (+11.3%), care au inregistrat cresteri in volumul de vanzari. Alte branduri castigatoare au fost: Subaru (15%) si Audi.
In contrast, cele mai mari trei branduri - Ford, Toyota si Chevrolet - au incheiat anul cu scaderi de 13,8%, 18,2% si, respectiv, 25,8%.
Canada a fost cel mai putin afectata de recesiune (- 10,8%).