© 2024 Auto.ro
Volkswagen, contribuie la definirea viitorului cu o gama inovatoare de modele. Prototipul autoturismului cu emisii zero, realizat cu coordonarea din partea dr. Ulrich Hackenberg, membru al consiliului de administratie al concernului Volkswagen pe probleme de dezvoltare, are la baza modelele New Small Family care ar urma sa fie lansate in anul 2011. Caroseria cu linii ferme si clare a conceptului E-Up! transpune in practica elementele definitorii ale noului design adoptat de Volkswagen si se remarca prin potentialul de a se transforma intr-un model clasic.
Modelul cu 3+1 locuri care dezvolta o viteza de 135 km/h este antrenat de un electromotor cu o putere maxima de 60 kW (putere permanenta: 40 kW). La pornirea de pe loc, propulsorul modelului cu tractiune frontala dezvolta un cuplu motor maxim de 210 newton-metri. Rularea inainte sau in marsarier este activata de sofer prin intermediul butonului de pe consola centrala. E-Up! va oferi fara indoiala o placere a condusului; aceasta concluzie este confirmata de performantele pentru proba clasica de accelerare de la 0 la 100 km/h: 11,3 secunde. Aceste performante dinamice se explica pe de-o parte prin caracteristicile remarcabile pentru cuplul motor ale electromotorului, iar pe de alta parte prin masa totala redusa a modelului E-Up! de numai 1.085 kilograme.
Volkswagen a prezentat in premiera mondiala la IAA cel mai economic automobil din lume: este vorba despre Volkswagen L1. Automobilul hibrid reprezinta prima realizare pe drumul catre productia de serie si cântareste numai 380 de kilograme.
Din punct de vedere tehnic si vizual, caroseria din CFK reprezinta o performanta de top in domeniul productiei de automobile. Elementul de unicitate: raportul dintre dimensiuni. In timp ce lungimea L1, cu 3.813 milimetri, se apropie de cea a unui Volkswagen Fox, iar inaltimea de 1.143 milimetri este similara celei unui Lamborghini Murciélago, pentru latimea optimizata din punct de vedere aerodinamic (1.200 milimetri) nu exista o dimensiune similara pe plan mondial.
Cu un consum mediu de 1,38 litri de motorina, acest concept Volkswagen care permite utilizarea in regim cotidian si se remarca prin forma sa deosebit de aerodinamica (Cw 0,195!) este modelul cu cle mai redus consum de carburant din lume. Emisiile de CO2 ale modelului L1 care dezvolta 160 km/h sunt de numai 36 g/km. Propulsorul TDI, electromotorul si cutia de viteze cu dublu ambreiaj si 7 trepte DSG sunt montate in partea din spate si formeaza cel mai economic sistem de propulsie hibrid din lume. In regimul standard „ECO“, motorul TDI de 800 cm3 ofera o putere de 20 kW / 27 CP (la 4.000 rotatii/min); in regimul „Sport“ – valorificat de exemplu pentru a atinge viteza maxima – puterea creste la 29 kW / 39 CP (la 4.000 rotatii/min). Cuplul motor maxim al propulsorului TDI este de 100 Nm (la 1.900 rotatii/min). Fara indoiala ca L1 dispune de asemenea de un sistem de pornire si oprire, care permite intreruperea automata a functionarii propulsorului la stationarea autovehiculului, cu repornirea acestuia cu ajutorul pedalei de acceleratie/electrice.
In total, marca Volkswagen a prezentat sapte premiere mondiale la Salonul International Auto de la Frankfurt 2009.
Alaturi de E-Up! si L1, versiunea Polo cu trei usi reprezinta noul punct de pornire pentru familia Polo, fiind prezentate si noile versiuni BlueMotion ale modelelor Polo, Golf si Passat cu un consum redus record, la care se adauga Golf R - cel mai puternic Golf din toate timpurile.