© 2024 Auto.ro
Grupul din Wolfsburg nu a fost scutit de efectele recesiunii economice, insa, spre deosebire de atatea alte concerne auto, pierderile sale s-au limitat la un nivel sensibil mai redus.
In primele trei luni ale acestui an, Volkswagen a livrat 1,4 milioane de masini (fata de 1,57 milioane in aceeasi perioada a anului trecut), iar veniturile s-au cifrat la aproximativ 24 de miliarde de euro (in scadere cu 11% comparativ cu primul trimestru al lui 2008).
Desi piata auto s-a contractat cu peste 20 de procente, declinul lui Volkswagen din primele trei luni ale lui 2009 a fost de numai 10,7%, astfel incat “felia” sa din piata globala a crescut la 11% (de la 9,7% anul trecut). In plus, reducerea planificata a productiei de autovehicule, de la 1,65 milioane de unitati in trimestrul intai al anului trecut la 1,25 milioane acum, le-a permis germanilor sa-si reduca semnificativ stocurile.
Profitul nu a fost unul semnificativ, insa, in conditiile economice date, chiar si 312 milioane de euro (cu aproape 1 miliard mai putin decat in 2008 si deveniti 243 de milioane de euro dupa impozitare) reprezinta o suma rezonabila. De asemenea, VW a inregistrat un rezultat excelent si la nivelul lichiditatilor, care au crescut cu 33,6% pana la 10,7 miliarde de euro (doar opt miliarde de euro la finalul anului fiscal 2008).
Defalcata pe divizii si marci, situatia financiara a celui mai mare producator european nu a mai fost insa atat de “roz”. Spre exemplu, marca Volkswagen a pierdut 279 de milioane de euro in primele trei luni ale anului curent (anul trecut pe vremea aceasta a avut un profit de 461 de milioane de euro), in timp ce castigul lui Audi a fost de 363 de milioane de euro (514 milioane in 2008).
Nici Skoda nu s-a simtit mai bine, declinul de 39% la nivelul vanzarilor de masini reducand profitul pana la un nivel de 28 de milioane de euro (182 de milioane anul trecut); intre timp, SEAT, pe seama unei caderi comerciale cu 43%, a inregistrat pierderi de 145 de milioane de euro (profit de 12 milioane de euro in 2008).