© 2024 Auto.ro
Gluma se ingroasa in Formula 1, acolo unde nici echipele, nici FIA nu vor sa cedeze. Suparati de regulile impuse de Federatia Internationala de Automobilism pentru sezonul viitor, reprezentantii cluburilor au pus de-o rebeliune si ameninta tot mai insistent cu un Campionat F1 paralel.
In urma intrunirii FOTA (Asociatia Echipelor din F1) de joi seara, s-a anuntat printr-un comunicat de presa refuzul echipelor de a accepta condiitile lui Max Mosley. "Echipele nu mai pot face compromisuri cand este vorba despre valorile fundamentale ale sportului si au refuzat sa modifice conditiile de inscriere a lor in sezonul 2010. Echipelor nu le ramane alta alternativa decat pregatirea unui nou campionat", se arata in comunicatul emis de FOTA.
In cumonicat se mai arata ca noul campionat va avea un sistem de guvernare transparent, va sustine echipele care vor sa-si faca intrarea in Marele Circ si va pune mai mult accent pe dorintele suporterilor. In plus, membri FOTA (Brawn GP, Ferrari, McLaren-Mercedes, BMW Sauber, Renault, Toyota, Red Bull si Toro Rosso) au afirmat ca noul campionat se va bucura de prezenta celor mai importanti piloti, sponsori si promotori ai motorsportului.
Cauza conflictului ce dureaza de cateva saptamani dintre FIA si FOTA este limita de buget de 45 milioane de euro anual pentru fiecare echipa pe care forul mondial doreste sa o impuna incepand cu editia din 2010 a Campionatului Mondial de Formula 1. Desi initial cele opt echipe care formeaza FOTA au semnat pentru participarea in sezonul 2010 cu conditia ca acest litigiu, plus problema drepturilor comerciale, sa fie rezolvate, FIA a anuntat in urma cu o saptamana ca McLaren, BMW, Renault, Toyota si Brawn GP trebuie sa renunte pana la 19 iunie la pretentii daca vor sa fie pe grila anul viitor. Ulterior, Ferrari, Red Bull si Toro Rosso au anuntat ca nici ele nu vor lua startul in 2010 daca organizatia condusa de Max Mosley nu modifica regulamentul.
Daca lucrurile s-ar rezolva, Formula 1 ar avea la start anul viitor nu mai putin de 13 echipe, pe langa cele 10 deja existente facandu-si aparitia USF1, Campos si Manor. In prezent, insa, doar acestea trei, plus Williams F1 si Force India au acceptat regulile impuse de FIA.