rss

A scazut cererea pentru motoarele BMW mari

  1. 03/09/2008
  2. Tags: BMW , BMW


Producatorul german a restrans productia agregatelor V8, V10 si V12, datorita cererii aflate in declin de doi ani incoace. In schimb, nu sunt destule capacitati de productie pentru a satisface cererea pentru motoarele cu patru cilindri.

Informatia n-a venit pe caile oficiale, ci dintr-o declaratie a liderului sindical, care a creionat  destul de clar schimbarile care au loc in momentul de fata in productia de propulsoare a germanilor.

Conform acestuia, BMW poate produce necesarul de V8-uri in zile de lucru de doar patru ore, iar pentru motoarele V10 si V12 timpul este si mai mic. Asta inseamna ca germanii au capacitati vaste de productie blocate, in conditiile in care ar putea vinde 500.000 de motoare cu 4 cilindri, pe care, in momentul de fata, nu le pot asambla.

O prima solutie ar fi, se pare, reducerea cadentei liniilor unde se produc propulsoarele cu sase cilindri in linie, ce au succes la public, dar intr-o masura mai mica decat cele L4.
Pe termen lung interventiile vor fi mai drastice, germanii urmand sa faca un downsizing serios, motoarele mari urmand sa fie inlocuite de agregate mai mici, supraalimentate.

Acestea sunt cel putin la fel de puternice, in timp ce costurile de productie scad dramatic.

Deci, daca dam crezare declaratiilor liderului sindical, gama BMW, in viitor, va fi propulsata mai ales de motoare cu 4/6 cilindri, relativ mici, in timp ce soarta varfurilor de gama este incerta.

Nu cred ca germanii vor renunta in totalitate la V-urile nobile, dar e evident ca vor fi nevoiti sa le restranga numarul la presiunea pietei.
Vizualizari: 935