Compania aflata sub tutela
BMW organizeaza de mai multi ani o cupa dedicata modelelor
MINI John Cooper Works, pentru a carei editie din
2008 a anuntat versiunea bazata pe
cea de-a doua generatie de MINI.
Comunicatul sustine ca nou model este mai rapid si mai permisiv vizavi de
greselile de pilotaj, cu toate ca aceste afirmatii nu sunt neaparat oglindite de
fisa tehnica a masinii.
Astfel, motorul are aceeasi putere, adica
210 CP, insa fata de precursorul sau dotat cu un compresor,
valoarea cuplului a crescut semnificativ – la 280 Nm (+35 de newtoni).
Se stie ca greutatea e inamicul performantelor, iar
inginerii marcii britanice au facut tot posibilul sa o reduca, ceea ce a imbunatatit acceleratiile, respectiv
distantele de franare. Caroseria, de asemenea, este mai eficienta din punct de vedere
aerodinamic, in timp ce
viteza maxima a crescut si ea.
Toate acestea, in cifre, arata asa:
0-100 km/h in 6,1 secunde, franarea de la
100 km/h la 0 in
3,1 secunde (pe o distanta totala de 31 de metri; un rezultat excelent), plus o
viteza de top de 240 km/h.
Confortul a fost neglijat in totalitate, interiorul fiind de curse 100%, ramanand, ce-i drept, cateva idei de design preluate de la modelele de serie (forma consolei centrale si dispunerea unor comenzi de pe ea).
MINI Challange este o unealta perfecta pentru cei care vor sa patrunda in lumea curselor, o prima treapta care ii pregateste pentru bolizii adevarati din formulele superioare.
Cu toate acestea sa nu cumva sa credeti ca aceste
“buburuze” mici, dar vanoase, nu-ti ofera senzatii de zile mari. Dimpotriva, puterea relativ mare, mai ales daca ne raportam la greutatea scazuta (
1.150 kg, cu 30 mai putine decat in trecut), combinata cu
ampatamentul scurt si slick-urile
Dunlop alcatuiesc un
cocktail excelent.