Crossover-ul dezvoltat pe platforma lui Altea XL a pierdut mult din sex appeal-ul conceptului prezentat in martie, dar filozofia din spatele lui a ramas neschimbata.
Adica, a ramas
tractiunea integrala de tip Haldex si garda la sol mare (
Freetrack este cu 40 mm mai inalt decat donorul sau), ceea ce inseamna ca
produsul spaniolilor ofera un pic mai mult cand vine vorba de
performante off-road decat concurenta, chiar daca
jantele imense (de 18 inci) si
pneurile cu talon mic (pentru
off-road) il pozitioneaza ferm pe asfalt.
Modelul de serie are o
estetica in totalitate noua, fara
bare de protectie vopsite in culoarea caroseriei, in timp ce
bosajele rotilor au crescut considerabil. Acestea din urma ii confera un
look mai agresiv si par mai de incredere cand vine vorba de
exploatarea masinii in conditii vitrege.
Partea tehnica nu va surprinde pe nimeni, vorbim si in acest caz de
tehnica germana, de origine
VW. Pentru inceput vor fi disponibile
doua motorizari, ambele de
2 litri, turbo si cu patru cilindri in linie.
Benzina dezvolta 200 de cai, iar dieselul 170. Chiar si acesta din urma este capabil sa miste un Freetrack destul de vehement – 0-100 km/h in 8,7 secunde, viteza maxima 214 km/h.
Nu se stie ce vrea
SEAT de la acest model, mai ales ca
Renault a dat chix cu un concept similar –
Scenic 4x4. Poate ca se asteapta ca
habitaclul generos dimensionat si
propulsoarele puternice sa atraga, totusi, destui clienti.
Insa, mai trebuie sa asteptam
verdictul pietei cel putin pana in toamna, cand acest model va fi lansat oficial.