In 1991, Opel a prezentat Astra F ca succesor al Opel Kadett si a marcat inceputul unui capitol nou in povestea de succes a companiei in clasa compacta. Astra F a devenit un bestseller absolut si cel mai produs model Opel din toate timpurile. Succesorul, lansat in 1998, a avut toate premisele pentru a continua succesul predecesorului sau. Opel Astra G a fost lansat cu multe inovatii: a fost primul Opel cu o caroserie complet galvanizata. Pe langa puterea luminoasa mai mare cu 30% a farurilor transparente H7, siguranta activa la rulare era asigurata de sasiul DSA (Dynamic Safety Action) nou dezvoltat. In plus, clientii puteau alege dintr-o gama larga de variante ale caroseriei. Iar Astra G si-a aratat potentialul de vehicul performant in anii urmatori sub forma puternicului OPC si a unui Astra V8 Coupe, care a concurat atat in German Touring Car Masters, cat si in cursa de 24 ore de pe Nurburgring.
Astfel, Astra G are multe in comun cu ultima generatie Astra. Cu aceasta, Opel a deschis un capitol complet nou in povestea de succes a clasei sale compacte. Actualul Astra nu impresioneaza numai prin designul sau indraznet si clar, care include partea frontala caracteristica marcii - Opel Vizor, ci si prin Pure Panel Cockpit complet digital, cu operare intuitiva. Castigatorul premiului „Volanul de aur 2022” este si electrificat pentru prima data: variantele puternice plug-in hybrid si Opel Astra Electric cu baterie electrica vor aparea in curand. Opel Astra GSe cu autonomie de top fara emisii locale demonstreaza cum se poate imbina placerea de a conduce dinamic cu simtul responsabilitatii.
Russelsheim devine Hollywood: De la dezvoltarea pana la lansarea pe piata a modelului Astra G
Avand in vedere parcursul predecesorului sau, Opel Astra G trebuia sa confirme la sfarsitul anilor 1990, asadar nu este surprinzator faptul ca procesul de dezvoltare a vehiculului a fost unul revolutionar. Repetarea succesului predecesorului sau a fost primordiala pentru Opel. De aceea, echipa de dezvoltare a decis sa caute o inspiratie complet noua atunci cand a planificat a doua generatie Astra. Filmul „Jurassic Park“, care devenise deja un mare succes de box office, s-a dovedit a fi de mare ajutor pentru designeri. Astra G a avut putin de-a face cu dinozaurii in sine – in schimb, echipa a folosit un program de proiectare computerizata numit ALIAS, care a fost conceput initial pentru filmele de animatie, cum a fost superproductia de la Hollywood. Cu ajutorul acestui program, designerii au putut crea noul model intr-o lume virtuala, tridimensionala, pe computer.
In primavara anului 1998, Astra G a fost lansat sub forma unui hatchback cu trei si cinci usi si a unui break – toate cu design de coupe. La scurt timp au urmat varianta sedan notchback cu patru usi, coupe-ul, vehiculul comercial Astravan si modelul decapotabil, asigurand astfel acoperirea tuturor stilurilor importante de caroserie. A doua generatie Astra, complet noua, a stralucit prin designul sau unic, care includea grila trapezoidala caracteristica la acea vreme, o parte frontala dinamica avand parbrizul tras inainte si o linie extinsa a acoperisului, precum si o linie centrala inalta si un aspect de coupe pe modelul in trei usi. Acest lucru s-a reflectat, de asemenea, in cel mai bun coeficient aerodinamic din clasa, de 0.29.
Echipari remarcabile: sasiu DSA, caroserie complet galvanizata si spatiu amplu
Confortul si siguranta au avut cea mai mare prioritate in timpul dezvoltarii, iar Astra G a fost caracterizat de sasiul dinamic si tehnologia de propulsie, precum si de rigiditatea aproape dubla la torsiune si flexibilitate, datorita utilizarii otelurilor de inalta rezistenta. Toate acestea, imbinate cu masuri inteligente de constructie usoara, astfel incat vehiculele – combinate cu motorizari puternice si eficiente – au oferit multa placere de a conduce.
Sasiul DSA, care a fost dezvoltat recent, a jucat un rol important in caracteristicile de conducere activa. De asemenea, a asigurat o stabilitate maxima la rulare in situatii critice, cum ar fi franarea pe diferite suprafete de rulare. „Cu sasiul Opel DSA, roata fata cu aderenta mai buna ofera o convergenta controlata si produce un efect de contravirare, contracarand astfel tendinta de deviere“, a declarat atunci constructorul auto de la Russelsheim. sasiul proiectat pentru siguranta imbina confortul cu o manevrabilitate agila si sigura – chiar si cu o incarcatura completa. Din 1999, introducerea ESP a imbunatatit siguranta. Iar sistemul patentat de eliberare a pedalei, care protejeaza impotriva ranirilor grave ale picioarelor in caz de impact, era echipat standard pe fiecare model Astra G.
Modelul Astra din 1998 a stabilit un standard in segmentul sau si in ceea ce priveste spatiul interior. Ampatamentul, cu zece centimetri mai lung decat cel al predecesorului sau, a permis mai mult spatiu, in special pentru cap si genunchi, in spate. La varianta hatchback, volumul portbagajului a crescut la 370 litri, in timp ce Astra break se lauda cu pana la 1.500 litri. In acelasi timp, Astra G a facut un „salt imens in ce priveste calitatea“, dupa cum a confirmat la momentul respectiv Frankfurter Rundschau. Printre principalii factori care au contribuit la aceasta imbunatatire se numara materialele interioare de inalta calitate, alaturi de nivelul scazut de zgomot si vibratii. Mai presus de toate, insa, caroseria, care a fost complet galvanizata pentru prima data, a asigurat impresia de calitate si valoare ridicata.
Ambitii de competitie: Astra G in variantele OPC si V8 Coupe
In acelasi timp, a doua generatie Astra a demonstrat ca poate sa faca mai mult decat sa-si indeplineasca perfect sarcinile zilnice. A devenit o piesa populara de echipament sportiv – si astfel a starnit emotiile unor soferi deosebit de ambitiosi. Aproape in acelasi timp cu introducerea modelului Astra G, a fost lansat Opel Performance Center sau OPC, pe scurt, sub conducerea lui Volker Strycek. Primul model al profesionistilor in domeniul performantei a fost Astra OPC din 1998, cu 118 kW/160 CP. Patru ani mai tarziu, echipa a aratat ca se poate mai mult cu Astra OPC perfectionat, care putea atinge viteze de pana la 240 km/h. Versiunea perfectionata avea 147 kW/192 CP sub capota – si era disponibila ca model in trei usi si ca break.
Dar asta nu e tot: incepand din anul 2000, Opel s-a implicat si in German Touring Car Masters cu Astra V8 Coupe dezvoltat special – si a ocupat imediat locul al doilea in campionat, cu masina de curse de inalta tehnologie. Au urmat alte competitii, cum ar fi legendara cursa de 24 ore de la Nurburgring. si la Salonul Auto de la Geneva din anul 2001, Opel a prezentat masina sport sub forma conceptului Astra OPC X-treme de 326 kW/444 CP, care promitea o acceleratie de top de la 0 la 100 km/h in 3,9 secunde si putea fi condusa pe sosele.
Opel Astra si Astra GSe in prezent: Placere remarcabila de a conduce – cu responsabilitate
Opel valorifica din nou aceasta mostenire sportiva cu actualul Astra – intr-un mod contemporan, orientat catre viitor si, mai presus de toate, responsabil. Noile varfuri de gama Astra GSe si Astra Sports Tourer GSe sunt puternice, dinamice – si electrificate. Pentru ca astazi GSe inseamna „Grand Sport electric“. Modelele noului sub-brand Opel ofera tot ce isi doresc soferii sportivi, dar si responsabili: performante de top, sasiu sportiv si sistem de propulsie electrificat pentru o rulare fara emisii locale. Toate acestea combinate cu un design impresionant.
In plus, la fel ca si celelalte Astra, acestea sunt dotate cu numeroase tehnologii de ultima generatie care ofera un condus relaxant si pe care clientii le stiau pana acum doar de la segmentele superioare – cum ar fi cea mai recenta versiune a sistemului de iluminare adaptiva si antiorbire Intelli-Lux LED® Pixel Light cu un total de 168 elemente LED. Interiorul ultimei generatii Astra este la fel de revolutionar. Cu Pure Panel complet digital, toate ecranele analog dispar. In schimb, interfata om-masina de ultima generatie (HMI) ofera o experienta de operare intuitiva cu ajutorul unui ecran tactil foarte lat. Proiectantii Opel au acordat o importanta deosebita faptului ca soferul primeste toate informatiile necesare si are acces direct la toate optiunile de operare utile, dar nu este coplesit cu date sau functii inutile. Setarile importante, cum ar fi aerul conditionat, pot fi in continuare setate direct, prin cateva reglari ale controalelor.
Confortul extraordinar al scaunelor este, de asemenea tipic pentru Opel. Scaunele fata, proiectate la nivel intern, sunt certificate AGR (Aktion Gesunder Rucken e.V.) si, cu ergonomia exceptionala, permit calatorii lungi relaxante. soferul este asistat de sisteme de asistare de ultima generatie, de la head-up display pana la sistemul Intelli-Drive 1.0, care combina mai multe sisteme de asistare pentru sofer, pana la sistemul de vedere panoramica la 360 de grade numit Intelli-Vision. in plus, cel mai recent model Astra face o declaratie clara de design: mai dinamic ca oricand, cu linii simple si atragatoare, fara ornamente inutile si cu noua parte frontala caracteristica marcii - Opel Vizor.