© 2024 Auto.ro
Un an si jumatate a trecut de cand atat Mercedes, cat si Aston Martin au divortat de fostii parteneri de afaceri si, in ciuda faptului ca acesta pare a fi cam singurul punct comun celor doua companii, ele se afla de ceva vreme in discutii avansate vizavi de un parteneriat.
Iar ceea ce pana mai ieri parea doar o alianta necesara unor proiecte “subtiri” ca importanta, astazi, gratie unei prestigioase reviste din Marea Britanie, aflam ca dedesubturile sunt sensibil mai “consistente”.
Aston Martin are avantajul uneia dintre cele mai bune imagini de marca din lume, insa nici macar un asemenea atu nu este suficient pentru a concura cu extrem de generoasele resurse financiare si avantajul tehnologic imens pe care il are Mercedes in fata majoritatii producatorilor din sectorul premium.
Ambele calitati au ajuns in ultima vreme adevarate prioritati in strategia companiei din Gaydon, in conditiile in care ea ar avea nevoie de sistemele de propulsie ecologice – hibrizi “full”, “mild” si de tip “plug-in”, ce vor debuta pe viitoarea generatie S-Klasse – pentru modele precum Rapide si cele din gama Lagonda.
Apoi, in ceea ce priveste zona in care doar performantele conteaza, Aston Martin planuieste sa renunte la motorul V12 de origine Ford in favoarea monumentalului V12 M275 biturbo al lui Mercedes. Din cate se aude, nemtii au dat deja aprobarea pentru ca monstrul de peste 500 CP sa poata fi folosit, alaturi de propulsiile hibride, de catre insulari, afacerea valorand circa 150 de milioane de euro.
Mai mult decat atat, Aston poate utiliza platforma tehnica a viitoarei generatii de coupe-uri de lux CL, in vederea dezvoltarii lui DB9. Minunat, dar cu ce se alege Mercedes din toata aceasta tevatura?
Ei bine, gigantul din Stuttgart are in batatura o ratusca urata pe care numai un constructor de factura lui Aston Martin o poate transforma intr-o lebada. Este vorba de superluxosul Maybach, pe care englezii vor trebui sa il transforme intr-un competitor cu adevarat demn de un duel cu Rolls Royce Phantom.
Efortul de a dezvolta urmasul actualei nave-amiral Mercedes va fi colosal, dar nemtii spera ca flexibilitatea, viteza de lucru si lipsa birocratiei din managementul lui Aston Martin sa fie decisive pentru ca britanicii sa reuseasca dezvoltarea unui Maybach mult mai bun decat actuala generatie.
In alta ordine de idei, ei ar putea forta un pic nota, incercand sa dezvolte ceva mai tarziu o versiune sportiva a limuzinei germane, eventual “stampilata” cu logo-ul Lagonda. La urma-urmei, daca a mers cu Rolls Royce si Bentley, de ce n-ar tine si acum?