Contractul de privatizare semnat de statul roman cu Ford Motor Company este tras pe dreapta de Uniunea Europeana pentru ca aceasta n-a fost notificata anterior parafarii acestuia. In prezent se desfasoara o investigatie privind modul in care s-a derulat procedura de licitatie, iar intarziere finalizarii acesteia i-ar putea determina pe americani sa-si schimbe planurile.
Presedintele
Senatului, Nicolae Vacaroiu, a declarat ca "nu s-au acordat ajutoare de stat ilegale si nu au fost incalcate normele comunitare, astfel ca, probabil, avizul
Comisiei Europene urmeaza sa fie favorabil". Tot el spune insa ca in cazul in care raspunsul intarzie, exista riscul ca Ford sa renunte la preluarea uzinei
Automobile Daewoo Craiova.
Problema este ca o astfel de investigatie dureaza, in mod curent, intre 6 si 12 luni, potrivit ofiterului de presa al Comunitatii Europene,
Audrey Lemonnier, sau chiar 18 luni, dupa cum sugera, recent, un oficial
AVAS. Or, chiar si in cazul in care avizul vine in termenul minim, tot este depasita data de 30 ianuarie 2008, stipulata in contract drept termen pentru finalizarea tranzactiei.
Si-atunci, mai este vreo sansa? Ei bine, varianta optimista este ca Ford sa accepte intarzierea si sa preia totusi fabrica. Este clar insa ca iese din calcul, macar pentru moment, constructia unui nou model acolo. Acest lucru a fost confirmat si de presedintele AVAS,
Teodor Atanasiu, care afirma ca "Ford va lua in calcul, mai mult ca sigur, alte locatii, conducerea companiei americane apreciind drept foarte important momentul in care la Craiova se va putea demara productia".