„Pentru prima data din
1999 incoace,
riscurile au cantarit mai greu decat oportunitatile” a declarat
presedintele lui Nissan, Carlos Ghosn, imediat dupa ce
grupul nipon a anuntat o reducere de 22,6% a profitului net in trimestrul trei al anului fiscal 2006, fata de perioada similara din 2005.
Impactul negativ al celor
720 de milioane de euro incasate de Nissan a fost amplificat si de faptul ca
numarul doi japonez a stat mai bine la
vanzari in aceasta perioada,
acestea crescand cu 1,8% pana la 16,24 miliarde de euro.
„Compania noastra a avut mult de furca impotriva unui
mediu economic in care
preturile mari la materiile prime si energie si slabiciunea de care au dat dovada
pietele mature s-au manifestat din plin. Acest mediu extern nefavorabil si advers s-a combinat cu o serie de
factori interni pentru a crea o perioada dificila la
Nissan” a mai declarat Carlos Ghosn.
Niponii au vandut pe primele
trei trimestre ale anului fiscal 2006
2.504.000 de autovehicule si 795.000 in cel de-al treilea,
cu 5,7%, respectiv
3% mai putin ca anul trecut. Nissan a avut de suferit pe toate cele trei piete importante –
Japonia,
SUA si
Europa de Vest –, inregistrand cresteri acolo unde aproape toata lumea progreseaza: pe
pietele emergente principale, ca
Rusia,
China si
Orientul Mijlociu.
Ca urmare,
asiaticii au impus un
program accelerat de lansare de noi produse, ce va contine nu mai putin de
11 modele doar in acest an.
„Fara indoiala, pe parcurusul anului fiscal 2007 vom continua sa ne ghidam conform angajamentelor luate in programul
Value-Up. Aceste angajamente se refera la o
cota de 20% profit din capitalul investit si comercializarea a
4,2 milioane de autovehicule in 2008”, a declarat in final Carlos Ghosn, probabil singurul om care are puterea (si mijloacele) sa scoata la liman cu un efort minim
compania japoneza, dupa ce, la inceputul acestui
mileniu, a mai facut-o o data dintr-o situatie cu mult mai delicata.