© 2024 Auto.ro
Pe o piata in scadere cu 0.5 %, Renault Nissan anunta o scadere a vanzarilor de 1.1 % pentru anul precedent. Cu peste 6 milioane de unitati vandute, Alianta ocupa un segment de 9.4% din piata auto mondiala, cifra ce arata o crestere comparativ cu segmentul de piata din anul 2007.
Renault a reusit sa comercializeze peste 2.300.000 de unitati, in timp ce Nissan a depasit numarul de 3.700.000 de unitati. La nivel mondial, vanzarile Renault coboara cu cu 4.1 %, iar Nissan creste cu 0.9%.
In Europa, constructorul francez si-a crescut cota de piata ajungand la 9%. In Brazilia, Renault si-a marit vanzarile cu 56,4%, atingand o cifra record de 115.000 de vehicule comercializate, fapt ce a condus la o cota de piata din de 4,3%. Si in Rusia producatorul auto noteaza rezultate remarcabile, depasind cifra de 100.000 de unitati pentru al doilea an consecutiv. Masinile din gama Entry (Renault si Dacia) au inregistrat si ele o crestere de 38.7% fata de anul 2007.
Nissan si Infiniti anunta cifre in crestere cu 0.9%, si anume peste 3.700.000 de unitati. Vanzarile au fost stimulate de lansarile modelelor Teana, Infiniti FX, Maxima, pick-up-ul NP200, Qashqai+2, KIX mini-SUV, Cube si 370Z.
Desi performantele din Japonia si SUA au scazut, in Europa (inclusiv Rusia) se noteaza o crestere de 5.5% comparativ cu anul 2007. Rusia ramane principala piata Nissan de pe batranul continent, aici inregistrand peste 154.000 de unitati vandute.