In 2006, in segmentul utilitarelor mici, de sub 3,5 tone, s-a inregistrat un deficit de circa 13 procente. Acum, lucrurile s-au schimbat. In primele trei trimestre s-au comercializat peste 24.000 de exemplare, egalandu-se aproape rezultatul din 2005. Cifra reprezinta, in plus, un spor de 12% fata de anul trecut.
Cum s-a ajuns aici? Evident, o prima explicatie este legata de revitalizarea
activitatii economice, acest fapt ducand la o crestere a cererii venite din partea companiilor. Al doilea motiv este acela legat de
schimbarea gamei de produse in cazul majoritatii producatorilor, care au oferit modele cu un caracter utilitar accentuat si cu motoare mai performante si mai economice.
Fara indoiala insa, cea mai importanta noutate este aceea legata de aparitia modelului
Dacia Logan Van. De altfel, producatorul intern este liderul de piata, cu peste 5.500 de unitati vandute, in timp ce
Fiat revine pe prima pozitie in topul importatorilor, depasind
Ford.
Ford trebuie sa se multumeasca doar cu faptul ca
Transit ramane cel mai bine vandut model, lucru explicabil prin faptul ca a suferit un face-lift in 2006 si beneficiaza de o pozitionare de pret favorabila. In replica,
Ducato, cel mai bine vandut model
Fiat, are o crestere de 102,2% generata de versiunea standard mai bine echipata decat a competitorilor si de o capacitate de incarcare mai mare decat a rivalului sau.
Top importuri
Fiat 3.953
Ford 3.353
Peugeot 2.189
Renault 2.110
Iveco 2.077
Volkswagen 1.870
Mercedes Benz 1.197
Citroën 875
Toyota 575
Mitsubishi 560