Comparativ cu anul trecut, vanzarile de monovolume in Romania s-au dublat, ajungand la aproape 2.500 de unitati la nivelul primelor trei trimestre. Acest spor i-a determinat pe analisti, dar si pe reprezentantii importatorilor sa afirme ca incepe sa se contureze o piata pentru acest segment de automobile.
Conform studiilor efectuate pe parcursul acestui an, cele mai mari vanzari in acest segment sunt realizate catre familiile tinere, care, asa cum se intampla de ani buni in
Occident, au descoperit utilitatea acestui tip de masini. Monovolumele nu sunt masini neaparat spectaculoase ca
design, dar atrag prin
functionalitate,
spatiul interior si faptul ca ofera
pana la sapte locuri.
Valoarea medie a unei masini din clasa monovolumelor comercializate in Romania este de
18.000 de euro, ceea ce duce piata totala la 45 milioane de euro. Potrivit
APIA, cele mai mari vanzari pe acest segment in primele trimestre au fost realizate de
Skoda Roomster. Desi acest model a fost lansat in acest an, el a reusit deja sa atraga 558 de clienti. Pe locul doi in topul marcilor pe segmentul de piata analizat se situeaza marca
Opel, care a comercializat 369 de exemplare
Zafira si 148 de
Meriva.
Interesant este faptul ca topul este dominat de monovolumele mici, preferate de familiile tinere cu unul sau doi copii, in timp ce cele mari, cu preturi de peste 25.000 de euro fara taxe, nu au atras prea mult. Este un lucru care, de altfel, se remarca si in Vestul Europei, acest tip de automobile pierzand teren in fata crossoverelor sau a
SUV-urilor compacte, care pot satisface oricand cerintele de functionalitate ale clientilor si ofera un plus la capitolul imagine.