Stim, stim – primul lucru care va vine acum in minte sunt acele
filmulete alb-negru din anii 20 in care oamenii umblau cu doua
banner-e de carton legate in jurul gatului si umerilor pentru a face reclama cine stie carei companii.
Ei bine
angajatii numarului trei mondial nu vor fi
obligati la asemeni lucruri injositoare, dar daca va veti gandi la ei
ca la acei insi, dar fara pancarte, nu veti fi foarte departe de adevar.
Mai exact, desi
povestea in care seful „sugereaza” ca angajatii sai sa vorbeasca de bine despre compania pe care o conduce nu s-a incheiat niciodata cu un final foarte fericit (mai ales cand tertii stiau ca ei fac asta la ordin), conducerea
Ford s-a gandit (atentie, ca parte a planului „
The Way Forward”) ca ei ar putea deveni reclame umblatoare ale concernului.
Directorul executiv pe probleme de comunicatie al celor din Detroit, Ray Day, a facut deja un comunicat oficial catre angajati in acest sens, iar Mark Fields, presedintele lui Ford America, a dat un e-mail celorlalti manageri in care le detalia misiunea (pe care au "de ales" sa o accepte sau nu) de a spune lucruri bune vizavi de Ford tuturor oamenilor cu care stau de vorba.
„O
reputatie imbunatatita duce la o mai mare incredere din partea clientilor si, in final la
vanzari mai mari [...] Trebuie sa luam acest rol foarte in serios atunci cand vorbim cu
partenerii nostri, vecinii nostri sau cu oricine altcineva cu care ne asociem”, se scria, printre altele, in acel mesaj.
Reclama unei companii despre care toata lumea stie ca
pierde in stil mare atat bani, cat si teren in fata concurentei? Asta da proba eliminatorie...