© 2024 Auto.ro
Nokian, fiind cel mai nordic producator de anvelope, este expert in conceperea de anvelope de iarna care sa faca fata oricarui tip de conditii meteorologice specifice sezonului rece. De la dezvoltarea de catre producatorul finlandez a primei anvelope de iarna din lume, in urma cu mai bine de 80 de ani, s-au realizat numeroase imbunatatiri si progrese tehnologice in scopul de a garanta siguranta la volan. In plus, garantia satisfactiei oferita tuturor clientilor sai, plaseaza anvelopele de iarna premium Nokian Tyres printre anvelopele de top de pe piata europeana, din punct de vedere al calitatii.
O alta inovatie recenta este reprezentata de tehnologia Aramid Sidewall. Fibra de aramida folosita de Nokian Tyres in compusul din care este realizat flancul anvelopei fortifica flancul, permitandu-i sa reziste mai bine la impact si taieturi. Flancurile cu fibra de aramida impreuna cu garantia Aramid au devenit o inovatie cunoscuta printre soferii din ce in ce mai popularelor automobile SUV, oferindu-le acestora posibilitatea de a conduce fara griji atat pe teren accidentat, cat si in oras.
Testarea in conditii extreme garanteaza calitatea anvelopelor
Testarea extensiva in conditii extreme de iarna a devenit unul dintre parametrii principali de calitatea pentru toate produsele Nokian Tyres. Centrul de testare Nokian Tyers, cu o denumire predestinata – White Hell („Iadul alb”) - este locul in care Nokian Tyres realizeaza testarea completa a anvelopelor sale de iarna pe zapada, gheata si zloata. Aceasta locatie unica se intinde pe o suprafata de peste 700 hectare de campie acoperita de zapada, in localitatea Ivalo, Laponia, dincolo de Cercul polar de nord. Aici sunt testate peste 20.000 de anvelope si sunt parcursi peste 40.000 kilometri pe pistele de testare, intr-un singur sezon. Doar prin testarea aprofundata se pot distinge anvelopele cu performante extraordinare de anvelopele mediocre, ceea ce asigura anvelopelor de iarna Nokian cele mai bune caracteristici din punct de vedere al sigurantei din intreaga lume.
Inovatiile Nokian Tyres pentru anvelopele de iarna premium
Pe un traseu provocator pe timp de iarna, un singur lucru este esential: sa poti opri la timp, in cazul unei situatii neprevazuta. De aceea caracteristicile anvelopelor de iarna premium Nokian Tyres includ mai multe inovatii care sporesc siguranta si confortul la volan, reduc zgomotul din habitaclu si eficientizeaza consumul de combustibil:
Tehnologia cu lamele cu perfomanta functionala – Fiecare bloc al benzii de rulare si fiecare lamela au forme precise si functii concrete, ceea ce se reflecta in aderenta si manevrabilitatea excelenta a anvelopei, utilizata la modelul Nokian WR A4.
Canelurile blocurilor centrale - Canalele adanci si deschise de pe blocurile centrale maresc aderenta in conditii extreme de iarna. Canalele indeparteaza in mod eficient zloata si apa dintre anvelopa si sosea, ceea ce previne deraparea pe mazga si acvaplanarea. Utilizata la modelele Nokian Weatherproof si Nokian Weatherproof SUV.
Indicatorul de siguranta pe timp de iarna (WSI - Winter Safety Indicator) - Numerele de pe suprafata centrala a anvelopei indica cat de mult din adancimea canelurii ramane pe banda de rulare. Simbolul cu fulgul de nea al indicatorului WSI ramane vizibil la o adancime a canelurii de patru milimetri. Odata ce fulgul de nea s-a uzat, soferul trebuie sa achizitioneze anvelope noi pentru a fi in siguranta la volanul automobilului sau. Utilizata la modelul Nokian WR A4.
Tehnologia silent sidewall - Zona special creata pe flancul anvelopei ajuta la filtrarea zgomotului si a vibratiilor de pe suprafata de contact, reducand nivelul de zgomot resimtit in habitaclu. Utilizata la modelele Nokian WR A4, Nokian WR D3, Nokian WR D4.
Tehnologie cu flancuri cu aramida – durabilitate sporita a anvelopelor pentru soferii de SUV. Toate anvelopele premium SUV Nokian Tyres beneficiaza de tehnologia unica cu flancuri din aramida. Fibra de aramida folosita in compusul din care este realizat flancul anvelopei fortifica flancul, permitandu-i sa reziste mai bine la impact si taieturi, care pot duce in cele din urma la perforarea anvelopei. Acelasi tip de material se utilizeaza, de asemenea, si in industria aeronautica si militara. Utilizata la modelele Nokian Weatherproof SUV, Nokian WR SUV3.
Tehnologia Coanda - Designul curbat, similar cu cel al unei rampe, al blocurilor benzii de rulare de pe umarul interior al anvelopei ghideaza si accelereaza fluxul de apa de pe canalele longitudinale spre canalele transversale. Proprietatile excelente de prevenire a acvaplanarii sunt pastrate chiar daca anvelopa se uzeaza. Utilizata la modelul Nokian WR A4.
Caneluri stabilizatoare cu inaltimi variabile - Stabilitatea la rulare este sub control deplin. Stabilizatoarele profilate de pe blocurile benzi de rulare, pozitionate langa nervura centrala a profilului, sporesc stabilitatea si manevrabilitatea pe carosabil uscat si prin urmare determina o precizie ideala in ceea ce priveste raspunsul la comenzile conducatorului auto. Totodata, acestea impiedica prinderea pietricelelor in canalele profilului. Utilizata la modelul Nokian WR SUV3.