© 2024 Auto.ro
Vehiculul dispune de un sistem de actionare cu punte electrica de 150 kW pentru accelerare. Intregul sistem de propulsie, inclusiv electronica integrata de putere, este gazduit intr-un sistem modular, pe puntea spate, interschimbabil, numit mSTARS (modular Semi-Trailing Arm Rear Suspension). Acest sistem modular de punte usureaza electrificarea platformelor autovehiculelor de volum, ce vor fi produse, dar si celor existente, asa cum s-a demonstrat in Vision Zero Vehicle.
"mSTARS ofera clientilor nostri o baza pentru o gama larga de aplicatii in mai multe segmente de autovehicule. Solutia este potrivita pentru autovehicule hibride, cu cellule de combustibil si celor full electrice, cu baterii, precum si in combinatie cu modulele conventionale cu tractiune integrala sau cu punte spate activa directoare AKC fabricate de noi”, explica Dr. Holger Klein, seful Diviziei de Tehnologie Sasiu a ZF. "Vision Zero Vehicle demonstreaza cat de repede ar putea ajuta industria sa faca fata provocarii de a produce masini de inalta performanta sau hibride". Sistemul ofera producatorilor de autovehicule posibilitatea de a raspunde la o gama variata de cerinte ale pietei folosind doar o varianta de platforma auto.
Vision Zero Vehicle, care se bazeaza pe o platforma de volum mare de productie de autoturisme compacte si mijlocii, suspensia independenta de legatura semi-tractata mSTARS nu ocupa mai mult spatiu de instalare decat puntea spate conventionala, instalata initial. Potentialul inovatiei ZF este totusi mult mai mare - in principal datorita faptului ca elibereaza spatiu de instalare intre rotile din spate, la acelasi ecartament, ca urmare a designului sau unic de legatura si configuratia cu amortizoare independente separate. Acest lucru inseamna ca transmisia electrica a dispozitivului ZF se monteaza fara efort in suportul osiei sistemului mSTARS.
Unitatea de actionare compacta si puternica de 150 kw gazduieste nu numai motorul electric, ci si o transmisie cu doua trepte, diferentialul si electronica de putere impreuna cu software-ul de control. "Am pus conceptul nostru de sistem mecanic inteligent si mobilitate in acest sistem multifunctional de osii pentru autoturisme compacte si cele de clase mai mari", spune Holger Klein.
Chiar si in versiunea sa de baza, puntea mSTARS se mandreste de asemenea cu un inalt nivel al dinamicii si sigurantei de conducere, oferind performantele mai multor dispositive conventionale multi-link utilizate in mod obisnuit pentru autoturismele compacte premium si sportive. Sistemul de directie activa AKC care actioneaza rotile din spate, poate fi combinat cu orice configuratie modulara a osiilor, imbunatateste agiliatea, confortul si stabilitatea.
Deoarece controleaza sistemul de directie pe rotile din spate, permite sistemelor avansate de asistenta sa functioneze mai fiabil si mai eficient. mSTARS este raspunsul ZF la principalele trenduri ale industriei: noul sistem de punti spate nu joaca doar un rol in conducerea cu poluare zero, ci si in imbunatatirea sigurantei - si, prin urmare, ajuta compania sa faca un pas mai aproape de Vision Zero: sprijinirea unui viitor cu zero accidente fara emisii poluante.