© 2024 Auto.ro
Incepand din noiembrie 2012 anvelopele vor fi etichetate pe clase energetice, de la "A" la "G, precum aparatele electrocasnice. Astfel, proprietarii de autovehicule vor sti sa aleaga cauciucurile care asigura o economie de combustibil mai mare, precum si emisii de noxe reduse.
Ministerul Economiei a emis un proiect de act normativ pornind de la Regulamentul nr. 1222/2009 al Parlamentului European şi al Consiliului din 25 noiembrie 2009 privind etichetarea pneurilor, legat, in special, de eficienta consumului de carburant.
Pe etichete vor fi mentionate informatii privind consumul de combustibil, nivelul de zgomot la exterior, aderenta pe carosabil umed, nivelul de poluare, longevitatea anvelopei, pe o scala de la "A" la "G".
In ceea ce priveste consumul, diferenta intre un autovehicul echipat cu cauciucuri clasa "A" si "G" este de circa 0,5 litri la suta de kilometri, ceea ce inseamna o economie de aproape 80 de litri anul (15.000 km).
Potrivit Gandul, diferenta intre distanta de franare in cazul echiparii cu cauciucuri de tip "A" si cele de tip "F" este de peste 10 metri. In plus, cele de clasa superioara vor putea fi folosite mai mult cu pana la un an. Si nivelul de zgomot produs de anvelopa va fi etichetat, in decibeli.
Noua prevedere de lege nu obliga persoanele care si-au achizitionat deja anvelope sa le schimbe la anul cu unele care prezinta eticheta.
Daca anvelopele nu vor fi clasificate pe clase energetice, furnizorii si distribuitorii de anvelope vor fi amendati cu sume cuprinse intre 18.000 lei si 20.000 lei, respectiv intre 12.000 lei şi 15.000 lei.
Distribuitorii care nu informeaza clientii despre clasa energetica a anvelopelor, nivelul de eficienta si orice alt detaliu ce se regaseste pe eticheta vor fi sanctionati cu amenzi cuprinse de 9.000 lei si 11.000 lei.