Chiar daca este recunoscuta la nivel global pentru dragostea pe care o poarta masinilor cu propulsie electrica, Norvegia nu duce nici lipsa pasionatilor auto si / sau de tuning.
350 CP sub capota, de la 0 la 100 km/h in doar 4.7 secunde si 267 km/h in drept vitezei maxime. Nu sunt specificatiile vreunei masini de curse, ci performantele alaturi de care sunt asteptati clientii acestui taxi.
Evald Jastad locuieste in Odda, Norvegia si face taximetrie pe un Ford Focus RS de ultima generatie. Care a primit de-a lungul timpului mai multe modificari, inclusiv un nou set de jante marca OZ.
Pana la acest moment, sportiva de clasa compacta a parcurs undeva in jurul a 127.000 de kilometri. Deloc rau daca tinem cont ca respectiva distanta a fost bifata intr-o perioada de numai un an si jumatate.
Despre Ford Focus RS
Lansata pe piata la mijlocul anilor 2010, cea de-a treia generatie a modelului Ford Focus RS este pusa in miscare de un benzinar turbo cu capacitate de 2.3 litri. Folosit si de noul Mustang Ecoboost.
Spre deosebire insa de reteta muscle car-ului american, fisa tehnica gazduieste in cazul de fata o putere maxima de 350 CP. Pusa pe asfalt de o cutie manuala si, pentru prima oara, un sistem AWD.
Asa se face ca, dupa cum precizam si anterior, acceleratia de la 0 la 100 km/h dureaza doar 4.7 secunde. Totodata, viteza de top se ridica la 267 km/h. Deloc rau pentru o masina de clasa compacta.
In Romania, noul Ford Focus RS porneste de la 36.250 de euro. Echiparea standard include faruri bi-xenon, jante din aliaj pe 19 inch, climatizare automata, tapiterie realizata partial din piele s.a.m.d.