© 2024 Auto.ro
Britanicul de origine iraniana Arash Farboud prezenta in 2006, la Salonul Auto de la Londra, un concept-car ce anunta un viitor bolid cu motor central botezat Arash AF10. Masina, asa cum se poate observa si din fotografia alaturata, trada graba cu care a fost construita pentru a nu rata salonul, dar lucrurile s-au schimbat mult in ultimii doi ani.
Azi, Farboud este pregatit sa elibereze pe sosele versiunea de serie, despre care tocmai am aflat cateva lucruri noi.
Povestea iranianului si a deciziei sale de a infiinta o marca de masini sport exclusiviste este destul de interesanta: descendent dintr-o familie cu afaceri in industria produselor medicale, Arash a vandut o parte din business pentru a face rost de banii necesari infiintarii lui Farboud Sports Cars.
Motivatia a rezultat in urma unei situatii care seamana intr-un fel cu cea cea a lui Don Feruccio Lamborghini si a celebrei marci din Sant’Agata: omul a dorit o versiune de strada a lui Porsche 911 GT1, iar germanii l-au refuzat pe motiv ca cele cinci masini produse fusesera deja rezervate unor clienti atent selectionati.
In urma unei istorii destul de complicate, Farboud Arash a ajuns sa creeze o a doua companie, Arash Cars – cea responsabila de proiectul AF10. Masina va avea tot ceea ce isi poate dori un milionar gata sa achite pretul de 170.000 de lire sterline: constructie din fibra de carbon, cutie de viteze manuala de la Graziano si un motor imens montat in pozitie centrala, preluat de la Chevy Corvette Z06.
Pe AF10 el va dezvolta 530 CP, ceea ce inseamna ca, daca socotim si greutatea de doar 1.200 kg, ar trebui sa ne asteptam la acceleratii spectaculoase si la o viteza maxima ce depaseste usor 300 km/h.
Arash planuieste sa construiasca doar 20 de asemenea vehicule in fiecare an, o cifra mult mai mica – si deci mai exclusivista – decat a oricarui, eh, Porsche.