Dupa ce a devenit, pe rand,
cea mai valoroasa companie auto , apoi
cea mai valoroasa companie din lume pentru, ce-i drept, doar cateva ore,
Volkswagen a intrat in vrie. Cel putin, asa arata cifrele pe luna octombrie, cand grupul german a inregistrat o scadere a vanzarilor cu 5,1% fata de aceeasi perioada a anului trecut.
Vice-pre?edintele executiv al departamentului de vanzari si marketing din cadrul
VW,
Detlef Wittig, a declarat ca, in ciuda deteriorarii continue a pietei
auto la nivel global, compania pe care o reprezinta a continuat sa-si majoreze cota de piata, chiar daca livrarile au fost mai scazute decat in octombrie 2007. In aceste conditii vitrege, germanii isi mentin obiectivul fixat pentru 2008: depasirea numarului de
autovehicule comercializate anul trecut.
Chiar daca, privit prin prisma economiei mondiale si a problemelor cu care alti
constructori auto se confrunta, in special cei din Statele Unite, obiectivul
VW pare greu de realizat, acesta are sanse de reusita, avand in vedere ca in intervalul ianuarie-octombrie 2008 grupul a vandut un total de 5,3 milioane de
autovehicule pe plan international, cu 2,8% mai mult decat in perioada similara a lui 2007.
Si, in timp ce pe piata Europei Occidentale vanzarile s-au redus,
Volkswagen isi pune toate sperantele in pietele din India, Rusia, China si Brazilia, unde vanzarile au crescut cu 66%, 64%, 13%, respectiv 17%, arata Mediafax.