Audi a pregatit un nou sistem quatro
- 08/09/2007
-
Tags:
Quatro
Constructorul din Inglostadt a terminat lucrul la un nou diferential de inalta performanta pentru binecunoscutul sistem de tractiune integrala quattro, ce va fi disponibil pe mai multe modele incepand cu anul viitor.
Noua tehnologie poate distribui cuplul independent intre rotile din spate, imbunatatind considerabil tractiunea comparativ cu actualul sistem.
Potrivit celor de la Audi, tendinta de subvirare a masinilor astfel echipate a fost redusa pana aproape de zero, multumita faptului ca sistemul analizeaza acceleratia, unghiul de rotire in jurul axei centrale si viteza masinii pentru a identifica momentele in care se pierde tractiunea.
In mod normal, diferentialul central transmite 40% din forta motorului catre puntea fata si 60% catre cea spate, insa, pe noul sistem, un diferential spate este in stare sa trimita o parte din cuplul pe care il primeste catre oricare din rotile posterioare aproape instantaneu (in mai putin de 100 de milisecunde), in caz ca depisteaza o pierdere de aderenta.
Noul diferential are la baza o constructie multidisc imbibata intr-o baie de ulei, discurile fiind actionate de un mecanism electrohidraulic (principiu similar cu Haldex).
Intre timp, cei de la volan vor putea selecta unul din cele trei moduri de operare disponibile, "comfort" fiind focusat pe stabilitate, "auto" pe un balans intre stabilitate si manevrabilitate, in timp ce "dynamic" va oferi cea mai buna manevrabilitate, dar si cele mai dure suspensii.