rss

Audi A3 si S3 facelift

  1. 24/04/2008
  2. Tags: Audi s3
Audi a dat publicitatii primele fotografii oficiale cu Audi A3 si A3 Sportback facelift, doua masini care vor incerca sa continue in aceasta vara succesul pe care l-a inregistrat acest nume lansat in 1996: peste 1,9 milioane de exemplare vandute in tot acest timp.

Va veti chinui serios pentru a remarca schimbarile discrete petrecute la exterior si asta pentru ca Audi, in cel mai pur spirit german, s-a concentrat cu precadere pe ameliorarea componentei tehnice.

Pana acolo insa, sa remarcam micile retusuri aduse designului farurilor, capotei si barei de protectie fata, astfel incat ansamblul sa se incadreze cat mai bine in noul curent stilistic lansat odata cu A5 si continuat de A4 sau Q5. In urma acestor modificari, A3 a crescut in lungime cu 2,5 cm pana la 4,24 m; in schimb, fratele sau cu cinci usi, Sportback, a ramas la fel de mare ca si inainte: 4,29 m.

Cei mai atenti vor observa si noile clante, precum si oglinzile retrovizoare cu semnalizatoare integrate; totusi, punem pariu ca show-ul va fi furat de blocurile optice cu tehnologie LED pentru lumina de zi, oferite optional.

Habitaclul isi va primi clientii cu o consola centrala pe care vor trona o serie de butoane cu design revizuit, dar si cu un instrumentar de bord in care ceasurile au fond negru si ace de culoare rosie. In plus, computerul de bord ii va indica soferului care e treapta optima de viteza pentru viteza cu care se deplaseaza masina, in timp ce sotia acestuia va fi fericita sa afle ca poate cumpara mai multe produse de la mall gratie unui portbagaj care ajunge acum, in cazul lui A3, pana la 1080 de litri (1.100 de litri pentru Sportback).

Sa trecem insa la lucruri ceva mai serioase si sa semnalam introducerea in echiparea lui A3/A3 Sportback a noii cutii de viteze cu dublu ambreiaj si sapte trepte de viteza S-Tronic, care va suplimenta serios caracterul sportiv al hatch-ului din Ingolstadt. Tot la ca capitolul dinamica, remarcam prezenta sistemului Magnetic Ride – o bijuterie tehnologica bazata pe magia lichidului magentoreologic care, pana mai ieri, era rezervata numai modelelor de inalta performanta (precum Audi RS4 si TT) – dar si a versiunii S3 Sportback, un model cu cinci usi quattro echipat cu motorul 2.0 TFSI de 265 CP disponibil in trecut doar pe A3 cu trei usi.

Apropo de motoare, modelul compact Audi pune in continuare la dispozitie o groaza de propulsoare – sase pe benzina si trei diesel –, distractia incepand cu cel pe benzina de 1,6 litri si 102 CP. In acest sector il urmeaza, in ordinea crescatoare a performantelor, 1.4 TSFI de 125 CP (ce-l inlocuieste pe 1.6 FSI de 115 CP), 1.8 TFSI de 160 CP (sosit in locul lui 2.0 FSI de 150 CP), 2.0 TFSI de 200 CP, 3,2 FSI de 250 CP si, evident, 2.0 TFSI de 265 CP de pe S3/S3 Sportback. De partea cealalta, gama diesel il va avea in continuare in postul de entry-level pe 1.9 TDi de 105 CP, deasupra lui urmand a se situa 2.0 TDI in doua trepte de putere – 140 si 170 CP.

Cu exceptia celor mai slabe agregate pe benzina si motorina, cuplate standard la cutii de viteza manuale cu cinci trepte, si a top modelului A3 3.2 (dotat cu noua transmisie S Tronic cu sapte trepte si dublu ambreiaj), toate celelate fac echipa cu o transmisie manuala cu sase trepte, un motiv in plus pentru a “scoate” untul din hatch-ul Audi.

Asigurati-va insa ca veti avea la dispozitie binisor peste 20.350 de euro, pret ce va fi cerut pe cel mai ieftin A3 facelift incepand cu aceasta vara.
Vizualizari: 2308