rss

Audi A7: detalii noi

  1. 06/06/2008
  2. Tags: A7

Mai avem vreo doi ani pana la momentul in care vom putea admira primele fotografii oficiale ale viitorului Audi A7, insa tot acest timp poate fi folosit pentru a dezvalui cat mai multe din secretele unei masini care va concura pe una dintre cele mai pretentioase si mai dificile piete ale lumii: cea a coupe-urilor cu patru usi.

Iar cum aici nu exista jumatati de masura, compania din Ingolstadt e gata sa-si doteze viitoarea vedeta cu tot ce se gaseste mai bun prin departamentele de dezvoltare.

Totul incepe cu o noua platforma tehnica, ce va fi folosita si de viitorul A6 si care se va baza, intr-o masura mai mare sau mai mica, pe celebra arhitectura modulara MLP. Asta inseamna ca greutatea lui A7 va fi distribuita cu precadere in cadrul ampatamentului, de unde anticipam o dinamica mai buna decat a oricaror modele Audi fabricate inainte de A5.

Ca si masinile de top din nomenclatorul marcii germane – A8 sau R8 –, A7 se va mandri cu o constructie realizata in intregime din aluminiu (pe baza, evident, tehnologiei Aluminium Space Frame), ce va fi cu 50% mai usoara decat una similara din otel; in plus, intreaga caroserie se va “sprijini” pe suspensii adaptive pneumatice, care vor satisface mai toate gusturile in materie de rafinament si calitate a tinutei de drum.

Trecem la motoare, unde constatam ca exemplul dat de BMW in ceea ce priveste agregatele V8 supraalimentate, cu cilindree acceptabila – mai mici si mai eficiente decat un monstru multicilindru cu capacitatea unui propulsor de camion usor –, va fi urmat si de Audi.

Astfel, deasupra celor doua propulsoare V6 pe benzina de 2,8 litri, respectiv trei litri (ambele cu injectie directa), se va situa un V8 TFSI de patru litri, asteptat cu cel putin 400 CP. De partea cealalata, gama diesel va include doua propulsoare V6, de 2,7 si trei litri, ultimul urmand a avea si o versiune biturbo in genul lui 35d de la BMW.

Vorbim insa de Audi si de nevoia acuta de a imprima pe hartia mapei de presa cifre exuberante, asa ca nici A7 nu va scapa de prezenta apasatoare a motorului V10 biturbo de 5,2 litri, ce a facut deja furori pe RS6.

Numai ca, pe A7, se asteapta ca el sa trimita catre cele patru roti o idee peste 600 CP, catapultand masina direct in liga campionilor alaturi de modele precum S 65 AMG sau Bentley Continental GT. Cine da mai mult?

Vizualizari: 850