© 2024 Auto.ro
Desi presa auto internationala banuia de vreo doua luni ca Salonul de la Detroit va constitui prima ocazie de a ne face o idee despre Audi A7, compania din Ingolstadt a mentinut suspansul pana in ultima clipa, lasand chiar la un moment dat impresia ca alta masina va fi vedeta standului stantat cu logo-ul celor patru cercuri.
Bazaconii: conceptul ce anunta viitorul adversar al lui Mercedes CLS si-a facut aparitia in primele fotografii oficiale si... nu putem spune ca am cazut pe spate.
Luat pe bucatele, totul e OK: A7 Sportback Concept arata ca un Audi din noul val, cu o parte frontala amenintatoare desenata pornind de la stilul lui A4/A5, cu un profil “curat”, fara experimente inutile de pliere/cutare a suprafetei de tabla si cu un posterior cat se poate de normal (mai putin evacuarile duble dreptunghiulare).
Din pacate, analizand imaginea de ansamblu, constatam ca... A7 Sportback Concept arata tot ca un Audi din noul val. Adica traditional, clasic si alte asemenea caracterizari care nu prea isi au locul in spectaculosul segment al coupe-urilor cu patru usi.
Este mult in fata “reusitei” lui Porsche cu Panamera, insa si la ceva distanta de spectacolul oferit de Lamborghini Estoque sau de BMW CS Concept. Cu adevarat impresionant este setul de jante ce par a trece bine de 20 de inch (noi pariem un 23 de inch), insa – 1) nu le vom vedea mai mult ca sigur in serie; 2) chiar vor fi oferite, sunt atat de mari, incat, din anumite unghiuri, destabilizeaza complet armonia designului exterior.
Lasand considerentele estetice deoparte, important este faptul ca aceasta masina, cu modificarile de stil obligatorii, va intra in productie cu sanse mari de a deveni un best-seller pentru Audi.
Plasat ca dimensiuni undeva intre A6 si A8, A7 va oferi, incepand cu finalul lui 2009, cam tot ceea ce are mai bun compania germana in propria ograda: o platforma tehnica cu tehnologie de ultima ora, o gama de motoare ce va culmina cu un monstru de peste 600 CP, numeroase gadget-uri pentru impresionat prietenii si dotari aproape de nivelul unei limuzine de lux.
Conditii in care, mai mult ca sigur, lipsa nonconformismului va conta destul de putin.