Chiar daca ai fi unul din cei mai infocati fani ai
marcii din Ingolstadt iti va fi greu sa iti dai seama de schimbarile pe care
Audi le-a abatut asupra
navei-amiral A8, acestea putand foarte bine sa alcatuiasca o
proba de baraj intr-un concurs de “Ghiciti diferentele”.
Totusi, ia o
lupa si haide sa exploram putin imaginile.
Una dintre cele mai evidente schimbari se manifesta in zona rotilor, A8 punand la dispozitie
un nou set de jante generos dimensionate, ce accentueaza
latura sportiva oricum bine dezvoltata a modelului de lux german.
Ridica putin privirile si vei constata ca
oglinzile retrovizoare au acum semnalizatoare integrate in traditia…
Mercedes, iar daca il vei ruga pe cel de la volan sa apese
pedala de frana vei putea privi staisfacut lumina rosie a noilor
stopuri cu tehnologie LED.
Daca exteriorul nu este nici pe departe un exemplu de dat pentru o operatiune de facelift, nu acelasi lucru se poate spune despre partea mecanica, inginerii Audi asigurandu-ne ca trenul de rulare (respectiv amortizoarele si suspensia pneumatica) si sistemul de directie al lui A8 au suferit o serie de modificari importante menite sa-i imprime masinii atat o manevrabilitate sporita, cat si o inscriere pe viraj mai precisa.
Apoi, sub capota masinii si-a facut loc si un nou
propulsor de 2,8 litri cu 210 CP, ce va constitui de acum inainte
baza gamei de motorizari. Cu ajutorul sau,
A8 va ajunge la
100 km/h in circa opt secunde si o
viteza maxima de 238 km/h, insa marele sau avantaj va fi desigur
consumul redus de combustibil, cifra aferenta celui mediu fiind de
8,3 litri la 100 km.
In plus, s-au luat masuri pentru
reducerea zgomotului la interior, in timp ce lista dotarilor de serie cuprinde acum si un
update pentru sistemele de siguranta la schimbarea bandei de rulare, Lane Assist si Side Assist.
Despre toate aceste schimbari vor vorbi cu siguranta si oficialii prezenti la standul Audi de la
Frankfurt, insa ne indoim ca o discutie cu un eventual client va dura mai mult de cinci minute…