© 2025 Auto.ro
AUDI AG si-a realizat obiectivul de a vinde in 2008 un milion de automobile in intreaga lume. Cu cele aproximativ 1.003.400 de automobile comercializate la nivel mondial, Audi si-a marit vanzarile cu 4.1 % fata de anul precedent (964.151 in 2007). Odata cu introducerea noului model Audi Q5 si datorita tinerei familii de succes A4, vanzarile din luna decembrie au crescut cu 17.4% fata de aceeasi luna a anului precedent, ajungand la 82.800 de unitati (70.523 in 2007).
Anul trecut, firma cu sediul in Ingolstadt a lansat 12 modele noi. Acest lucru confera marcii Audi avantajul de a avea cea mai tanara gama de modele din segmentul premium. Cele mai importante noutati au fost modelul Audi A4 Sedan, care a fost lansat in Europa in noiembrie 2007, Audi A4 Avant care a urmat in aprilie, variantele imbunatatite ale modelelor A3 si A6 si automobilul Audi Q5.
Audi a realizat cresteri in special pe pietele europene si in regiunea Asia-Pacific. In Europa de Vest, vanzarile de aproximativ 53.900 de unitati din luna decembrie le-au depasit pe cele din aceeasi luna a anului precedent cu 22.7% ( 43.969 in 2007). Pe tot parcursul anului 2008, Audi a comercializat aproximativ 667.000 de automobile in aceasta regiune, cu 2.5% mai mult decat in anul precedent (650.407 in 2007). Aceste volume excelente ale vanzarilor au avut de asemenea ca rezultat cote de piata record in Europa de Vest si Germania.
In regiunea Asia-Pacific, Audi a livrat automobile noi unui numar de aproximativ 14.000 de clienti in luna decembrie, reprezentand o crestere a vanzarilor de 15.6% (12.097 in 2007). Pe durata intregului an, 155.100 de clienti din aceasta regiune au achizitionat un automobil Audi, cu 15.6% mai mult decat in anul 2007.
AUDI AG, una dintre cele mai importante companii producatoare de autoturisme premium, este activa pe mai bine de 100 de piete din intreaga lume. Filialele detinute in totalitate de AUDI AG includ Automobili Lamborghini Holding S.p.A in Sant’Agata Bolognese, Italia si quattro GmbH in Neckarsulm. Audi are aproximativ 57.000 de angajati la nivel mondial, incluzandu-i pe cei 45.000 din Germania. Marca celor patru inele investeste anual peste 2 miliarde de euro pentru a sustine progresul tehnologic exprimat de sloganul sau, „Vorsprung durch Technik” (progres prin tehnologie). Pana in anul 2015, Audi intentioneaza sa-si mareasca semnificativ numarul de modele din portofoliu la 40.