Audi Cross Coupe quattro Concept la Shanghai
- 20/04/2007
-
Tags:
Audi, Cross coupe, Shanghai
Pana la proba practica insa mai este ceva vreme, dar pana atunci sa mai spunem ca forta acestui diesel este transmisa tututror celor patru roti via o cutie de viteze de tip DSG si a unui sistem de tractiune integrala quattro cu diferential central de tip Haldex.
Apropo de roti, este putin probabil sa le vedem si in serie (cel putin nu la aceasta dimensiune, de 20 de inch), la fel ca si sistemul de franare cu discuri ceramice (poate doar la o eventuala versiune sportiva S/RS), dar platforma tehnica cu suspensii indepndente fata/spate poate fi chiar cea a viitorului Q5.
In lumea reala este posibil sa mai ajunga sistemul de management electronic al comportamentului rutier (acesta permite selectarea a trei configuratii diferite pentru motor, transmisie, directie si nivel de amortizare) si sistemul de iluminare cu tehnologie LED atat pentru faruri, cat si pentru blocurile optice al luminilor de viraj, dar asteptati-va sa le cautati pe lista de optionale.
Habitaclul lui Cross Coupe, desenat elegant si sportiv in acelasi timp, contine o sumedenie de „jucarii” pentru oameni mari, dar cel mai interesant este sistemul MMI actionat prin intermediul unui panou de comanda cu functie touch-screen, ce furnizeaza informatiile pe un ecran digital plasat deasupra consolei centrale.
Pe acest ecran se pot afisa simultan diferite imagini pentru sofer si pasagerul din dreapta, acestea nefiind vizibile decat dintr-un anumit unghi. In acest fel, soferul poate cauta diferite chestii prin menu-ul sistemului, in timp ce tipul din dreapta sa se poate distra urmarind cine stie ce film.
O discriminare care ne place, dar pe care, din nou, probabil ca nu o vom vedea pe mezinul clasei de SUV-uri Audi.
Acesta insa ne va imbia cu alte specialitati tehnice: motoare FSI, sisteme de siguranta inedite (ca si „big brother” Q7 va dispune de sistem de avertizare la depasirea bandei de rulare) si sisteme de enternainment de ultima generatie de la speicalistul Bang & Olufsen.
Cu sau fara acestea, Q5 pare condamnat oricum la succes, mai ales daca ne gandim ca de designul si calitatea produselor Audi nu s-a plans inca nimeni, in timp ce actuala concurenta – l-am numit aici pe BMW X3 – este tinuta in suturi inca de la aparitie...