rss

Audi Q5, in Romania de la 38.854 euro cu TVA inclus

  1. 13/11/2008
  2. Tags: Audi, Q5


Pentru galerie foto completa dati click aici .

Aseara, la Studioul 5 de la Castel Film, a fost lansat oficial pe piata din Romania noul SUV de la Audi, Q5. Plasat ca dimensiuni sub Q7, acesta pleaca de la un pret de baza de 38.854 euro cu TVA inclus si concureaza in aceeasi clasa ca si BMW X3, Volkswagen Tiguan, Nissan Qashqai si Mercedes GLK.

Dimensiunile indica faptul ca acesta este un SUV de propor?ii complet noi pentru Audi. Avand o lungime de 4,63 m si o latime de 1,88 m, noul Audi Q5 are o inaltime de numai 1,65 m si un coeficient aerodinamic scazut, de 0,33, fapt ce denota o doza crescuta de sportivitate.

Eleganta sportiva si liniile caroseriei se inscriu perfect in noua filosofie de design a marcii germane. Partea frontala este dominata de farurile expresive si grila uriasa formata dintr-un singur cadru. La cerere, blocurile optice pot fi inlocuite cu faruri bi-xenon si lumini diurne cu LED-uri. Incununata de un grilaj, linia inclinata a plafonului subliniaza stilul suplu, gen coupe. In partea din spate, hayonul curbat – fabricat din aluminiu, la fel ca si capota – indica faptul ca acest SUV este inrudit cu fratele sau mai mare, Audi Q7. Luminile din spate sunt disponibile, de asemenea, cu tehnologie LED.

Audi ofera trei optiuni diferite pentru ornamentele exterioare ale modelului Q5 – negru (standard), culori contrastante sau finisare completa in culoarea autovehiculului. Sunt disponibile, de asemenea, doua pachete pentru caroserii. Pachetul exterior "S line" confera un aspect sportiv incontestabil micutului SUV, in timp ce pachetul off-road alternativ, cu sistem de protectie a zonei de sub caroserie in fata si in spate si jante de 19 inch, ii confera un aer robust.

Porsche Romania a anuntat ca a primit deja peste 50 de comenzi pentru noul Audi Q5, doar cu lista de pret si catalog, si si-a fixat pentru anul viitor o tinta de vanzari de 600 de unitati.

Preturi Audi Q5 cu TVA inclus (fara TVA):
Audi Q5 2.0 TFSI quattro 43.673 euro (36.700 euro)
Audi Q5 2.0 TDI quattro 38.854 euro (32.650 euro)
Audi Q5 3.0 TDI quattro 46.398 euro (38.990 euro)

Habitaclu
Ampatamentul de 2,81 metri este cel mai lung din segmentul sau si ajuta la un spatiu interior generos. Audi Q5 poate transporta confortabil cinci persoane in scaunele flexibile cu design ergonomic. Spatarele scaunelor din spate au posibilitatea de reglare a unghiului de inclinare si pot fi rabatate cu usurinta prin activarea manetei cu telecomanda din portbagaj. Acest compartiment, care ofera acces la o alta zona de depozitare situata sub podea, isi mareste apoi volumul de la 540 la 1.560 de litri. Lista de dotari optionale include un set de montare a bagajelor pe acoperis, o plasa pentru bagaje si captuseala pentru portbagaj.

Op?ional, Audi ofera un scaun suplimentar in spate, care poate fi glisat 100 de milimetri pe lungime, pentru a asigura spatiu de depozitare. Scaunul pasagerului din fata poate fi echipat cu un spatar rabatabil pentru transportarea obiectelor lungi, precum placile de surf. Printre celelalte dotari optionale se numara diverse compartimente de depozitare practice, suporturi pentru pahare, suporturi pentru sticle si prize de curent integrate. La cerere, Audi ofera si un suport pentru pahare cu reglare termostatica pentru a mentine bauturile calde sau reci. Pachetul optional de depozitare prezinta un alt detaliu inteligent – un carlig de fixare in zona inferioara de pe partea pasagerului unde pot fi atasate diverse accesorii de depozitare.

In ceea ce priveste echipamentele de siguranta, Audi l-a tratat cu toata atentia pe Q5. La scaunele din fata, limitatoarele centurilor de siguranta si airbag-urile colaboreaza intr-un mod nou si foarte inteligent. Caroseria modelului Audi Q5 este in special fabricata din componente de otel de mare si foarte mare rezistenta. Acestea reduc greutatea, imbunatatind in acelasi timp rezistenta la impact, precum si rigiditatea si vibratiile.

Audi Q5 utilizeaza in interior elemente de design specifice marcii, insa adauga propriile variatii unice – de exemplu, postul de conducere orientat catre sofer este mai inalt, pentru mentinerea unei pozitii drepte in timpul condusului. Interiorul bine conturat este de laudat datorita atat ergonomiei, cat si materialelor fine, cum ar fi aluminiul, lemnul special, cromul, pielea si Alcantara, precum si datorita unei selectii mari de pachete optionale de design.

Audi Q5 are ca dotari standard o frana de parcare electromecanica, o cheie cu cip, un sistem de climatizare si un ecran in panoul de instrumente care afiseaza, printre altele, treapta de viteza recomandata pentru o conducere eficienta într-o situatie data. O alta dotare standard este monitorul central mare. Atunci cand se adauga un sistem de navigatie integrat, multe dintre comenzi sunt comutate in panoul MMI din consola centrala. Acesta reprezinta noua generatie de sisteme ultra-performante de pe piata – are si mai multe imagini grafice intuitive si poate fi controlat prin intermediul butonului rotativ.

Motorizare
Audi Q5 iese de pe linia de productie in trei variante de motorizare – un motor pe benzina si doua unitati TDI. Toate motoarele sunt prevazute cu injectie directa si turbocompresor si sunt caracterizate prin performanta remarcabila, capacitate mare de propulsie si functionare la nivel ridicat, oferind in acelasi timp un consum redus de carburant.

Motorul 2.0 TFSI a fost reproiectat in intregime. Acest motor cu patru cilindri utilizeaza trei functii de tehnologie avansata – turbocompresorul, injectia directa cu benzina si sistemul inovativ Audi pentru controlarea variabila a cursei supapelor.

Cuplul ridicat, de 350 Nm, este disponibil de la 1.500 rpm si ramane constant pana la 4.200 rpm, cu performante de pana la 211 CP. Audi Q5 2.0 TFSI ajunge de la 0 la 100 km/h in 7,2 secunde, atingand viteza maxima de 222 km/h. Autovehiculul consuma in medie 8,5 litri de carburant la 100 km.

Dispunand, de asemenea, de patru cilindri si o capacitate cilindrica de doi litri, modelul 2.0 TDI este incredibil de rafinat datorita unui nou sistem de injectie common-rail; asemenea motorului diesel, acesta are doi arbori de echilibru. Cu 350 Nm disponibili intre 1.750 si 2.500 rpm, acest motor pe motorina dezvolta 170 CP. Consumul mediu de 6,7 litri la 100 km este o dovada a strategiei de succes Audi privind eficienta consumului. Motorul TDI de doi litri catapulteaza modelul Audi Q5 de la 0 la 100 km/h in 9,5 secunde, atingand o viteza maxima de 204 km/h.

Cel mai puternic motor din aceasta gama este 3.0 TDI. Acest diesel V6 livreaza 176 kW, cu un cuplu de 500 Nm - intre 1.500 si 3.000 rpm. Avand un flux de putere remarcabil si un sunet cultivat, Audi Q5 ajunge de la 0 la 100 km/h in 6,5 secunde, accelerand pana la o viteza maxima de 225 km/h. Motorul de trei litri consuma in medie 7,7 litri la 100 km.

Transmisia
Motorul 2.0 TDI isi transfera puterea unei transmisii manuale cu sase trepte. Audi a integrat o tehnologie inovativa in motoarele 3.0 TDI si 2.0 TFSI: S tronic, o noua transmisie cu dublu ambreiaj si sapte trepte de viteza. Aceasta componenta de tehnologie avansata poate comuta vitezele intr-o fractiune de secunda, oferind in acelasi timp un confort exceptional si o eficienta ridicata. Soferii pot permite transmisiei S tronic cu sapte trepte de viteza sa comute automat sau pot selecta manual treapta de viteza dorita, cu ajutorul comutatoarelor de pe volan.

Asemenea noului Audi A4, care a fost numit de presa "cea mai buna berlina de dimensiuni medii", si la Audi Q5 a fost modificata pozitia componentelor trenului de rulare – diferentialul este situat in fata ambreiajului, chiar in spatele motorului. Aceasta solutie, care a facut posibila mutarea puntii fata cu mult inainte, asigura un ampatament lung si o distributie optima a sarcinii pe punti. Audi Q5 a preluat din aceste functii punctele sale forte unice – stabilitatea directionala buna, confortul ridicat si dinamica impresionanta.



Fiind pionierul tractiunii integrale, Audi a construit modelul standard Audi Q5 cu tractiune integrala quattro permanenta – singura solutie logica pentru un SUV dinamic. In conditii normale de rulare, cutia de transfer distribuie puterea catre puntile fata si spate in proportie de 40:60, pentru un stil care pune accent pe partea din spate, intensificand placerea de a conduce. Atunci cand este nevoie, transmisia quattro poate livra pana la 65% din putere puntii fata si maxim 85% puntii spate.

Aparatul de rulare al modelului Audi Q5 subliniaza si mai mult natura sa sportiva. Puntea fata cu cinci articulatii si puntea spate cu articulatie trapezoidala sunt alcatuite in special din aluminiu, iar cutia de directie transmite impulsul direct catre roti. Franele puternice asigura o decelerare rapida. Autovehiculul are ca dotari standard jante forjate usoare de 17 inch, cu dimensiunea de 235/65. La cerere, Audi ofera jante si mai mari, cu un diametru de pana la 20 de inch.

Noul SUV de performanta de la Audi are o precizie sportiva, fiind in acelasi timp spontan, sigur si confortabil. Programul sau electronic de stabilitate (ESP) a fost reproiectat si imbunatatit cu functii inovative de care concurenta nu dispune. Un senzor ii „comunica” sistemului ESP daca a fost montat un portbagaj superior, inaltand astfel centrul de greutate al modelului Audi Q5 pentru a sustine o sarcina pe plafon de pana la 100 kg. In cazul in care a fost montat un portbagaj superior, sistemul ESP activeaza mai devreme limita de sarcina. Daca nu exista un portbagaj superior, soferul poate atinge potentialul dinamic maxim al autovehiculului sau Audi Q5.

Audi Q5 poate fi utilizat in orice scop si pe orice suprafata de rulare. Putand tracta pana la 2,0 tone, acest autovehicul puternic este performant chiar si pe teren accidentat. Sistemul de control automat al vitezei la coborare faciliteaza deplasarea pe pante abrupte prin reglarea vitezei preselectate atunci cand conduceti la viteze de sub 30 km/h. Sistemul ESP si functia sa secundara, sistemul ABS, au valori speciale pentru conducerea pe teren accidentat. Sistemul ESP se concentreaza asupra atingerii tractiunii maxime in timpul deplasarii pe teren accidentat; sistemul ABS recunoaste automat fermitatea suprafetei de rulare si selecteaza nivelul optim pentru nisip, pietris sau pietre.

Cifrele vorbesc de la sine: capacitatea modelului Audi Q5 de a urca la un unghi de inclinare de 31 de grade este exceptionala. Unghiul de atac este de 25 de grade datorita consolei scurte din fata. Unghiul de iesire, stabilit de ampatament, este de 17,5 grade. Garda la sol are valoarea impresionanta de 20 cm, autovehiculul putand trece printr-un vad de apa de maximum 50 cm adancime.

Audi Drive Select
Sistemul de control optional Audi Drive Select ghideaza diversele componente tehnologice si este disponibil in mai multe variante actualizate. Prin simpla apasare a unui buton, soferul hotaraste daca sistemul va lucra in mod confortabil, echilibrat sau sportiv. Sistemul de operare MMI ofera un al patrulea mod, care poate fi programat individual.

Sistemul Audi Drive Select este prevazut cu doua componente inovative. Una dintre acestea este sistemul electronic de control al amortizoarelor, cealalta este Audi Dynamic Steering. Prevazut cu un mecanism de suprapunere, acesta variaza in mod continuu raportul de directie si sistemul de asistare a directiei in functie de viteza de rulare – ceea ce inseamna ca efortul va fi mai redus la parcare si mai ferm, cu sensibilitate redusa, la viteze ridicate. In limitele de manevrare, directia dinamica stabilizeaza modelul Audi Q5, impreuna cu sistemul ESP, prin interventii instantanee.

Noul SUV performant de la Audi iese din productie cu o gama larga de echipamente standard, inclusiv un sistem audio cu opt difuzoare. Un sistem modular contemporan de componente este disponibil pentru optiuni multimedia – varianta cea mai actualizata este prevazuta cu un telefon cu Bluetooth, un sistem DVD, un tuner TV, un sistem inteligent cu comanda vocala, o interfata iPod si un sistem audio de ultima generatie, fabricat de specialistii danezi Bang & Olufsen. Sistemul de navigatie este prevazut cu un monitor cu rezolutie inalta pentru afisarea hartilor noi, tridimensionale. Hard disk-ul din care sistemul citeste informatii poate memora, de asemenea, fisiere audio in format MP3.

Sisteme de asistare

Optional, Audi Q5 poate fi dotat cu o gama larga de sisteme integrate, de inalta tehnologie, luate direct din clasa de varf, pentru o experienta de conducere relaxata, la superlativ. Acestea includ sistemul Audi de asistare la parcare cu camera video pentru marsarier, Audi Lane Assist (sistemul de avertizare privind parasirea benzii) si Audi Side Assist, care avertizeaza soferul in cazul in care exista pericole la schimbarea benzii. Sistemul Adaptive cruise control mentine o distanta constanta intre Q5 si autovehiculul din fata.

Dotarile suplimentare de tehnologie avansata ale modelului Audi Q5 includ sistemul Advanced Key pentru accesarea autovehiculului fara cheie, sistemul de monitorizare a presiunii in pneuri, trapa mare panoramica din sticla cu functie suplimentara de inclinare, sistemul de climatizare trizonal, jaluzele pentru geamurile laterale din spate, sistemul dinamic de iluminare la viraje, cunoscut sub numele de Audi Adaptive Light, hayonul electric si carligul de remorcare rotativ. Sistemul de asistare a farurilor comuta automat intre faza lunga si cea scurta. La cerere, scaunele din fata pot fi reglate, incalzite si ventilate electric.
Vizualizari: 4222