Audi Q7 Hybrid: informatii noi
- 03/09/2007
-
Tags:
Audi, Q7 Hybrid
Saptamana trecuta, Audi a organizat seminarul TechDay 2007, unde, printre altele, a dezvaluit cateva detalii privind viitorul Q7 Hybrid, o masina aflata inca in stadiul de concept.
Totusi, nu va asteptati ca produsul final sa difere foarte mult de ceea ce ati vazut la salonul auto de la Frankfurt de acum doi ani, tehnologia urmand a fi imprumutata si de versiunea hibrid a lui Cayenne (o masina ce va fi prezentata la editia de anul acesta a aceluiasi eveniment auto).
Q7 Hybrid se va folosi asadar de un tandem motor pe benzina/motor electric legate intr-un sistem de propulsie paralel, agregatul consumator de electricitate (cu o putere de 34 kW) urmand a fi facut “sandwich” intre V6-le FSI de 3,6 litri si 280 CP si convertorul de cuplu.
El va suplimenta numarul celor 345 Nm dezvoltati de propulsorul pe benzina cu inca 285 Nm, astfel incat uriasul tot-teren va deveni deosebit de sprinten: pana la 100 km/h nu va avea nevoie decat de 7,6 secunde, iar pentru a realiza repriza de la 60 la 120 km/h va consuma doar 12 secunde.
Cel mai important atu al sau va fi insa consumul mediu de combustibil, care se va stabiliza la aproximativ 9,8 litri/100 km (in ciuda faptului ca masina cantareste 2.480 kg). Ca si in cazul altor tehnologii similare, sistemul lui Audi ii permite lui Q7 sa functioneze fie pe baza motorului electric, fie pe cea a propulsorului pe benzina, fie pe spinarea amandorura, in modul 100% electric masina vanad o autonomie de doi km la o viteza de 50 km/h.
Q7 are insa si alte secrete prin care reuseste sa-si mentina apetitul pentru benzina la cote rezonabile, asa cum este, de exemplu, cel referitor la modul de functionare al componentelor auxiliare – compresorul aerului conditionat, pompele de ulei pentru servodirectie si transmisia automata, precum si pompa vacuum pentru sistemul de franare sunt alimentate in exclusivitate de curent electric.