Audi Q7 V12 TDI: specificatii finale
- 08/09/2008
-
Tags:
Audi, Q7, SUV, TDI, V12
Monstruosul varf de gama diesel a fost prezentat prima oara la Salonul Auto de la Geneva din acest an, dar Audi a refuzat sa-l confirme ferm pentru productia de serie. Pana acum.
Cu aceasta ocazie am primit si informatiile complete despre SUV-ul V12 din Ingolstadt, a carui propulsor dezvolta
500 CP si 1.000 Nm!
Agregatul de
6 litri catapulteaza caroseria de Q7 in
doar 5,5 secunde pana la 100 km/h, in timp ce viteza maxima limitata, la 250 km/h, este atinsa fara nici un efort evident, mai ales ca
uriasul cuplu este constant pe plaja 1.750-3.250 rpm.
Ca si in alte cazuri,
performantele motorului diesel foarte puternic sunt acompaniate de un consum mediu chiar decent, de numai 11,3 litri/100 km. Inginerii atribuie apetitul de ascet avansatului sistem common rail, care in acest caz lucreaza la o presiune de 2.000 bari.
Q7 V12 TDI are un
sasiu de aluminiu si o avansata suspensie independenta, controlata electronic, care ofera un compromis perfect intre dinamica si confort datorita pernei de aer.
Dupa ce are potentialul de a umili masini sport cu staif la o “liniuta”, cel mai tare Q7 trebuie si oprit, iar de asta se ocupa
discurile ceramice de 20 de inch (optional)! Jantele de serie au 21 de toli, dar sunt convins ca atelierele de tuning nu se vor complica prea mult si vor aparea in curand kit-urile cu jante de cel putin 22 sau, de ce nu, 24.
De fratii mai putin dotati versiunea V12 se diferentiaza prin
ecartamentul marit (3 cm in fata, 2,6 in spate), dar si prin stopurile fumurii, cele doua evacuari rotunde, respectiv scuturile off-road false (cromate).
Alt echipament (optional) ce va face diferenta este pavilionul din sticla.
Interiorul este dominat de aluminiu, piele, velur si fibra de carbon, fiind foarte clar ca acest Q7 este “tatal lor”.
Pretul este pe masura (cel putin 130.000 euro, foarte probabil fara taxe), dar nu cred ca Audi va avea probleme in ceea ce priveste vanzarile.
Galerie foto aici