© 2024 Auto.ro
Urmasul revolutionarului R10 TDI a fost prezentat oficial cu o saptamana si jumatate inainte de a-si face debutul in cursa de 12 ore de la Sebring, lasandu-le totodata adversarilor destul timp la dispozitie pentru a-l studia anterior startului celebrei competitii de la Le Mans.
Aceasta va avea loc pe 13 iunie, iar Audi pare mai decis ca niciodata sa-si continuie senzationala serie de victorii.
Compania din Ingolstadt a inregistrat opt victorii in ultimele noua curse de la Le Mans (singurul an in care nu a
izbandit fiind... cel in care nu a participat, 2003 fiind randul prototipul Bentley Speed 8 sa iasa la rampa), iar misiunea de a obtine izbanda cu numarul noua ar fi devenit extrem de grea pe masura ce modelul R10 “imbatranea” si, mai important, adversarii sai faceau progrese vizibile.
Ca urmare, Audi a decis sa inlocuiasca triplul castigator al celebrei competitii de 24 de ore cu o masina aproape complet noua, ce are in prim plan un V10 TDI mai compact, mai usor si mai ecnomic decat agregatul cu 12 cilindri.
Eliminarea celor doi cilindri, pe de alta parte, nu a afectat cu nimic nivelul performantelor, reprezentantii echipei germane declarand ca motorul produce peste 600 CP si un cuplu maxim de peste 1.050 Nm; in plus, el are un raspuns mai bun la input-urile pilotului, gratie revizuirii functionarii sistemelor de injectie si supraalimentare.
R15 TDI este mai aerodinamic decat R10 TDI si beneficiaza de cateva solutii inedite pentru reducerea masei proprii. Preferata noastra este bateria litiu-ion, mai puternica si mai usoara decat una obisnuita, ce alimenteaza un sistem electric pus in slujba unor blocuri optice cu tehnologie LED (o alta premiera absoluta). Asadar – “Lights, camera, action”...