Audi V6 TFSI: informatii oficiale
- 26/05/2008
-
Tags:
V6 tfsi
Una dintre cele mai mari provocari pentru constructorii auto – daca nu cea mai mare – este fabricarea unor modele viitoare care sa aiba performante dinamice mai bune decat cele actuale si, in acelasi timp, sa fie mai economice si mai ecologice.
Majoritatea s-a orientat catre supraalimentarea prin turbocompresoare, insa Audi a decis ca mai bun este compresorul mecanic, un mecanism recent instalat in parteneriat cu noul motor V6 pe benzina.
Agregatul va fi disponibil incepand cu cea de-a doua jumatate a acestui an si va fi instalat intr-o prima faza sub capota lui A4, undeva dezvolta o putere cuprinsa intre 290 si 330 CP (probabil, germanii se vor “juca” cu presiunea de supraalimentare astfel incat puterea sa varieze in functie de modelul vizat).
Botezat ca si fratii sai mai mici TFSI, motorul de trei litri cilindree este ajutat de un compresor Eaton sa dezvolte un cuplu de 420 Nm la doar 2.500 rpm, inginerii argumentand prezenta compresorului mecanic in locul turbocompresorului prin faptul ca primul furnizeaza moment la turatii mult mai joase – caracter mult mai potrivit unei limuzine de lux.
Deocamdata Audi nu a furnizat si datele oficiale cu privire la consumul de combustibil, insa realizatorii noului propulsor au declarat ca acesta se va multumi cu o cantitate semnificativ mai mica decat cea ceruta, in medie, de V6-le de 3,2 litri (9,5 l/100 km).