© 2024 Auto.ro
Camera reprezentantilor a SUA a aprobat ieri, 6 septembrie, in unanimitate, o propunere vasta de a accelera dezvoltarea autoturismelor autonome, afirma Reuters intr-un comunicat.
Proiectul de lege se indreapta acum catre Senat si le va permite producatorilor de automobile sa obtina scutiri pentru a aduce in piata pana la 25.000 de vehicule, fara a respecta standardele existente de siguranta auto in primul an, un plafon care ar putea creste la 100.000 de vehicule anual pe parcursul a trei ani.
Producatorii de automobile si companiile de tehnologie, inclusiv General Motors si Waymo afiliatul Google pentru propriul autovehicul autonomy Google, au impus noi reguli federale care faciliteaza implementarea tehnologiei de conducere autonome.
Intre timp, unele grupuri de consumatori au solicitat garantii suplimentare.
Un grup de senatori din SUA lucreaza la o legislatie similara si ar putea aparea un proiect legislativ in aceasta saptamana. Un punct important al proiectulu va fi daca sa se includa in legislatie autoturismele comerciale si autocamioanele. Masura adoptata de Camera Reprezentantilor nuia in calcul camioanele mari.
Volkswagen AG si multi alti producatori de automobile au facut lobby pentru Congres, pentru a vota pentru adoptarea legii, adesea aducand vehicule de testare la Capitol Hill, pentru a oferi parlamentarilor o sansa de a testa o masina fara sofer.
Problema a luat o noua turnura, deoarece decesele rutiere din SUA au crescut cu 7,7% in 2015, cel mai mare salt anual din 1966, cand mai mult de 6,3 milioane de persoane au fost ranite in 2,44 milioane de accidente.
Administratia americana pentru siguranta traficului rutier a declarat intr-un studiu din 2014, despre costurile sociale anuale ale accidentelor de trafic din S.U.A., ca sunt pierderi economice de 836 de miliarde de dolari, iar eroarea umana conteaza in 94% din numarul accidentelor.
Legislatia federala blocheaza autovehiculele autonome pe drumurile din S.U.A., insa constructorii de autovehicule considera ca normele propuse de stat in California sunt prea restrictive.
Masura - prima legislatie federala semnificativa care vizeaza accelerarea venirii pe piata a autoturismelor autonome - ar impune producatorilor de automobile sa transmita rapoarte de evaluare a sigurantei autoritatilor de reglementare, dar care nu ar necesita aprobarea organismelor federale inainte de introducerea pe piata a tehnologiilor avansate de vehicule.
Initial, autorii au propus sa permita producatorilor auto si altora sa vanda imediat pana la 100.000 de vehicule.
Producatorii trebuie sa demonstreze ca autovehiculele autonome sunt cel putin la fel de sigure ca automobilele existente.
In cadrul propunerii Camerei, statele ar putea sa stabileasca norme privind inspectiile de inregistrare, de acordare a licentelor, de raspundere, de asigurare si de siguranta, dar nu ar putea stabili standarde de performanta auto pentru masinile autonome.
Organizatiile de protectie a consumatorilor au cautat mai multe schimbari, inclusiv oferind organizatiei NHTSA un acces mai rapid la date privind accidentele si mai multe fonduri pentru a supraveghea autoturismele.