© 2024 Auto.ro
Tipii de la Rolls-Royce se incapataneaza cu inversunare sa ne arate o poza completa cu iminentul RR4 - alias "Baby Rolls" -, insa, pe de alta parte, s-au induplecat sa ne dezvaluie cateva amanunte in plus despre el.
Prin urmare, am aflat ca fratele mai mic al lui Phantom nu isi va face aparitia la Geneva in forma finala, ci sub cea a unui concept "production ready" ce va purta numele 200 EX.
Si asta nu e tot: caroseria trasata conform ultimei filozofii de design - calandrul nu atat de verticalizat ca in trecut, statueta Spirit of Ecstasy retractabila si profilul foarte asemanator cu al lui Phantom - ascunde o platforma tehnica de BMW Serie 7 intens modificata, dimensionata astfel incat sa se pozitioneze la fix intre limuzina de lux bavareza si marele Phantom.
Rolls-Royce 200 EX este cu 435 mm mai scurt, cu 42 mm mai ingust si cu 84 mm mai scund decat fratele sau mai mare, ceea ce inseamna ca dimensiunile sale sunt 5,399 x 1.948 x 1.548 mm. Deci, cu 327 mm mai lung, cu 46 mm mai lat si cu 69 mm mai inalt decat un Serie 7 cu ampatament scurt.
Apropo de ampatament, incheiem aceasta cascada de calcule mentionand faptul ca "Baby Rolls" va avea o distanta intre centrul rotilor de pe aceeasi parte de 3.295 mm - cu 225 mm mai mare decat reperul omonim al celui mai scump BMW.
Desi asta inseamna, totodata, ca ampatamentul lui 200 EX este cu 275 mm mai mic comparativ cu cel al lui Phantom, oficialii Rolls-Royce au tinut sa precizeze ca noua masina va oferi un nivel al spatiului si confortului egal cu cel al rudei mai generos dimensionata.
Per total, situatia nu lucreaza neaparat in favoarea succesului companiei, dat fiind faptul ca o masina la fel de luxoasa si de spatioasa ca Phantom, dar oferita la aproape jumatate de pret (versiunea de serie a lui 200 EX va costa intre 200.000 si 300.000 de euro), ar putea diminua serios - mai ales in aceste vremuri in care cuvantul de ordine este "recesiune" - interesul pentru inamicul lui Maybach.
In favoarea acestei idei lucreaza si faptul ca, pe langa designul destul de asemanator cu al "Fantomei", RR 200 EX este si din punct de vedere tehnic un soi de oglinda a varfului de gama Rolls-Royce: usile posterioare se deschid tot in oglinda, in timp ce sub capota se afla tot un motor V12.
E adevarat, nu este vorba de uriasul "6-75" al lui Phantom, ci de unul nou-nout cu vreo 40 CP mai... puternic: 500 CP in loc de 460. Speram ca Phantom sa nu ajunga sa-si merite cu adevarat numele...