rss

Bad cat

  1. 14/12/2006
  2. Tags: Arden, Jaguar XK
In puhoiul de masini germane obligate de cei mai diversi tuneri sa stoarca si ultimii cai cai putere, nemtii de la Arden au facut renume si bani construind... masini britanice obligate sa stoarca si ultimii cai putere. Iar ultima lor creatie, bazata pe Jaguar XK, este capabila sa intoarca cu susul in jos chiar si cele mai renumite case crescatoare de cabaline.

Exista insa o treapta si mai sus decat aceasta – cea a „extremistilor”, soldati intr-un razboi al cailor putere parca fara final. Pentru numitii CLS 63 AMG, M6 si 911 Turbo, Arden raspunde in locul lui Jaguar cu o versiune supraalimentata a lui AJ20, al carei compresor mecanic scoate din acelasi motor de 4,5 litri nu mai putin de 480 CP si 640 Nm, evaporand o jumatate de secunda din timpul necesar versiunii aspirate pentru a ajunge la 100 km/h. Cele 4,8 secunde inseamna mai mult cu 0,2, 0,3 si 0,9 secunde fata de sportivele BMW, Mercedes, respectiv Porsche, dar viteza maxima este foarte aproape de pragul celor 300 km/h – 295 km/h.

Vei sti imediat ca acesta nu este un XK de serie multumita kit-ului de caroserie care a adus cateva prize de aer suplimentare in fata si pe laterale, bosaje mai dolofane, praguri mai joase, jante ultralate de 21 de inch si o suspensie sport cu rata de amortizare progresiva, ce a coborat garda la sol cu 30 mm. Cat despre interior, ca si in cazul motorizarii, Arden te lasa sa alegi: fie piele si lemn scump, fie fibra de carbon. Pentru toate motivele din lume, a doua solutie ar trebui sa fie si singura...
Vizualizari: 1663