Oricat de zvelt si de compact vi s-ar parea Bentley Continental GT, trebuie sa stiti ca masina este unul dintre cele mai grele coupe-uri ale planetei, cantarind nu mai putin de 2.350 kg – la nivelul celor mai masive sedan-uri de lux si chiar SUV-uri din aceeasi categorie.
Nu deci de mirare de ce masina are nevoie de un motor cu 12 cilindri dublu-supraalimentat pentru a se misca cu rapiditate, insa aceasta solutie este un adevarat killer pentru autonomie si, in final, pentru planeta. Si exact asta vrea sa schimbe acum Bentley.
Decizia este una cat se poate de logica, date fiind problemele ridicate de
mediul inconjurator si pretul din ce in ce mai mare al barilului de petrol, dar si recent anuntatele
norme de poluare ce vor viza masinile de pe piata
Uniunii Europeane, una din sursele importante de profit pentru producatorul britanic.
Intr-un interviu acordat celor de la
The Car Connection, seful celor de la Bentley,
Stuart McCullough, a dezvaluit ca managementul
companiei doreste “sa schimbe filozofia Bentley”, centrata in aceste momente in jurul masinilor mari, grele si cu mult cuplu la dispozitie.
Dintre noile idei formulate se remarca cele referitoare la implementarea unor materiale mai usoare si dezvoltarea unor masini cu dimensiuni mai reduse, insa McCullough avertizeaza ca oricare din acestea si toate la un loc se pot transforma pe loc in incarcatura pentru cosul de gunoi in caz ca piata nu doreste asemenea modele.
Iar in acest segment, mentalitatea de tip “
bigger is better” e inca rege...