rss

BMW 3.0 CSL - model aniversar special in editie exclusiva

  1. 30/11/2022

BMW 3.0 CSL combina un design unic cu o experienta de performanta purista pe doua locuri. Aduce in prezent, ca model exclusiv produs intr-o serie foarte limitata legendarul model creat in anii 1970, un automobil conceput pentru placerea de a conduce pe sosea, dar care foloseste tehnologia din motorsport.
BMW 3.0 CSL a fost dezvoltat cu intentia de a combina ce a fost mai bun in cele cinci decenii de experienta in curse a BMW M GmbH intr-un automobil exceptional. Toate fatetele caracterului sau - eleganta dinamica a exteriorului, un cockpit clasic de masina sport, constructia usoara inteligenta, un motor cu sase cilindri in linie, combinatia purista de transmisie manuala si tractiune spate - se bazeaza pe principiile consacrate ale unui automobil BMW M. Aceste elemente sunt completate de cele mai noi tehnologii pentru a produce un automobil emblematic care sa defineasca marca ce a avut succes de 50 de ani. O calatorie cu un BMW 3.0 CSL nu este doar o experienta exclusiva de inalta performanta, ci si o intalnire emotionanta cu istoria si prezentul celei mai puternice litere din lume.
BMW 3.0 CSL ca o serie de productie limitata care incorporeaza maiestria elaborata
BMW 3.0 CSL este produs intr-o editie strict limitata. Pentru a aniversa jumatate de secol in vanzare vor intra exact 50 de unitati numerotate consecutiv ale modelului special. Chiar de la inceput, acest lucru confera modelului BMW 3.0 CSL un statut exclusiv care isi va gasi locul in colectiile de automobile ale fanilor deosebit de loiali si entuziasti ai marcii BMW M.
Productia tuturor automobilelor va dura aproximativ trei luni. Fiecare dintre ele este creat cu pasiune absoluta pentru excelenta manufacturiera si tehnologii coordonate precis intr-un proces de fabricatie elaborat la centrul extern al BMW Group din Dingolfing, la Moosthenning (Bavaria Inferioara). Componentele interne exclusive din plastic armat cu fibra de carbon (CFRP) sunt produse manual atat la Munchen, cat si la uzina BMW Group de componente din Landshut de catre specialisti in caroserie special desemnati.
De asemenea, a fost conceput un proces specific pentru vopseaua BMW 3.0 CSL, in care maiestria manufacturiera si tehnologia de ultima ora se completeaza reciproc pentru a oferi fiecarei piese individuale designul sau de culoare caracteristic. O echipa de 30 de tehnicieni special calificati si cu experienta este responsabila de configurarea si asamblarea automobilelor. Datorita complexitatii proceselor din fabrica, fiecare BMW 3.0 CSL trece prin opt cicluri de asamblare la tot atatea statii de productie, procedura care dureaza pana la 10 zile in total.
Per total, proportia extrem de mare efort manufacturier inseamna ca timpul necesar pentru asamblarea unui BMW 3.0 CSL este semnificativ mai mare decat un BMW M conventional. Dupa finalizarea in uzina, fiecare automobil este supus si unui proces de inspectie si aprobare a calitatii in mai multe etape la uzina principala din Dingolfing inainte de a fi eliberat pentru livrare catre client. Uzina BMW Group din Dingolfing este cea mai mare locatie europeana de productie a companiei. Pe langa mai multe automobile BMW M, acolo sunt produse sedanurile de lux BMW Seria 7 si componentele de caroserie pentru Rolls-Royce Motor Cars.
Turism de succes – un reper important in istoria marcii
Fiind reinterpretarea unei masini sport legendare atat pentru circuit, cat si pentru sosea, BMW 3.0 CSL evoca calitatile unui automobil sportiv purist. Acesta intruchipeaza bucuria condusului unui automobil cu tractiune spate si cutie manula cu o evocare al inceputurilor istorice ale BMW M GmbH intr-o forma unica si exclusivista. Modelul omonim origianl este primul automobil dezvoltat de ce se numea atunci BMW Motorsport GmbH si care a pus bazele experientei speciale de a conduce care este o caracteristica inconfundabila a automobilelor BMW M pana in prezent. La inceput BMW Motorsport GmbH s-a concentrat in dezvoltarea de automobile pentru competitiile de turisme, unde 3.0 CSL a devenit cea mai de succes masina de curse a epocii sale.
Versiunea de curse a istoricului BMW 3.0 CSL a castigat Campionatul European de Turisme in sezonul sau inaugural din 1973 - si a repetat aceasta reusita de alte cinci ori consecutiv, din 1975 pana in 1979. Piloti precum Toine Hezemans, Hans-Joachim Stuck, Chris Amon si Niki Lauda au depasit concurenta de la Nurburgring si de pe numeroase alte circuite, dupa care a urmat primele victorii ale BMW pe circuitele americane din 1975 care au ajuns sa afirme si sa defineasca marca in Statele Unite. La fel de special, doua modele 3.0 CSL au fost la baza primelor proiecte BMW Art Cars, unul din cele mai valoroase interactiuni intre lumea artei si motorsport. Toate aceste succese au ajutat masinile de curse oficiale sa castige popularitate internationala.
"Coupe, Sport, Constructie usoara": o noua interpretare a unei formule legendare
Versiunea de strada a masinii de curse, care a fost dezvoltata cu obiectivul omologarii, a devenit un simbol larg cunoscut al inspiratiei placerii de a conduce concentrata pe elementele esentiale, in special in stadiul final de dezvoltare. CSL - aceasta combinatie de litere din denumirea modelului insemna "Coupe, Sport, Leichtbau" (Coupe, Sport, Constructie usoara), un rezumat concis al retetei de succes a masinii cu doua usi.
Pe langa pasajele largi ale rotilor, coupeul a primit si un pachet aerodinamic spectaculos, care includea un spoiler frontal, elementele aerodinamice pe aripile fata si un deflector de aer pe acoperis. Modificarile de design au inclus si o aripa spate de mari dimensiuni care a optimizat aderenta puntii spate. Aceasta din urma nu era omologata pentru utilizare rutiera dar trebuia livrata clientilor pentru a asigura omologarea de curse a modelului. Solutia a fost una foarte creativa – aripa era livrata in portbagaj cu posibilitatea de instalare ulterioara a clientului. Aceasta solutie a permis o adoptarea unui pachet aero fara precedent care a facut ca 3.0 CSL sa primeasca supranumele de "Batmobile".
Cu o cilindree crescuta de 3.153 de centimetri cubi si o putere maxima de 151 kW/206 CP, cel mai puternic motor cu sase cilindri in linie, cu injectie directa, folosit vreodata la un model BMW a asigurat o livrare sportiva a puterii. Sistemul de propulsie puternic a fost combinat cu o tehnologie de suspensie rafinata. Masa la gol era de doar 1.270 kg.
Usile erau din aluminiu, la fel cum erau capota fata si cea a portbagajului, care dupa deschidere erau sprijinite pe tije de retinere. Numeroase alte componente ale caroseriei, cum ar fi plafonul, aripile si partitia portbagajului, au fost realizate din tabla foarte subtire, iar barele cromate au fost inlocuite cu spoilere din plastic. Scaunele-scoica usoare si omiterea materialului de izolatie, a servodirectiei si a geamurilor electrice au asigurat o reducere optima a masei. Astfel, s-a atins un raport putere-masa total de 6,2 kg/CP.
Noul BMW 3.0 CSL este reinterpretarea contemporana a tuturor acestor caracteristici ancorate in denumirea modelului sau. Caroseria in forma de coupe pune accente traditionale pentru eleganta sportiva si dinamica expresiva. Tehnologia de propulsie si cea de suspensie provin din cele mai recente evolutii pentru masinile de curse si masinile sport de inalta performanta de la BMW M GmbH. Iar constructia usoara inteligenta  beneficiaza mai ales de utilizarea pe scara larga a carbonului. Raportul masa-putere al BMW 3.0 CSL este de doar 2,9 kg/CP.
Ca model independent de BMW M GmbH si in ciuda numarului limitat de unitati, BMW 3.0 CSL a trecut printr-un proces complet de dezvoltare de serie. Pe langa testele extinse de calitate si functionalitate si testele de reglare a dinamicii intr-o gama larga de conditii, de la traficul urban, la drumuri nationale si autostrazi, pana la circuite de curse, BMW 3.0 CSL a fost supus si unor teste aerodinamice extinse. Aproximativ 200 de ore de lucru au fost petrecute pentru optimizarea fluxului de aer si echilibrul aerodinamic al automobilului, inclusiv 50 de ore in tunelul aerodinamic al Centrului de Testare Aerodinamica al BMW Group. In plus, doua BMW 3.0 CSL de preproductie au trebuit sa treaca printr-un test de siguranta sub forma unui test de coliziune frontala si laterala pentru a indeplini cerintele legale pentru sosele.
Design tipic M unic, adaptat cerintelor tehnice ale performantelor de top
Cu proportiile sale clasice de coupe si un concept traditional de automobil care combina motorul dispus in fata si transmisia manuala cu tractiunea spate, BMW 3.0 CSL urmeaza solutia predecesorului sau istoric. Elementele distinctive de deviere a aerului, pasajele puternic conturate ale rotilor, spoilerul spate atractiv si numeroase alte detalii evoca in mod inconfundabil pe designul legendarului coupe din anii 1970.
In acelasi timp, aspectul sau este caracterizat de principiile care s-au aplicat intotdeauna automobilelor BMW M: caracteristicile designului exterior sunt definite si de cerintele tehnice in ceea ce priveste alimentarea cu aer de racire, echilibrul aerodinamic si dinamica, ce asigura baza pentru performanta fascinanta. In acest fel, BMW 3.0 CSL exprima pasiunea atemporala a curselor intr-un mod emotional si autentic.
Design puternic onoreaza predecesorului istoric
Puterea si sportivitatea sunt semnalate de partea frontala a BMW 3.0 CSL, care este mult coborata spre sosea. In centru se afla grila BMW distinctiva, cu o insertie in forma de zabrele intr-o structura de diamant. Pozitia sa verticala se refera la designul frontal al predecesorului sau istoric. Asemenea conturului geamurilor laterale, cadrul grilei este finisat in aluminiu satinat - o caracteristica de design care subliniaza statutul special al BMW 3.0 CSL. Impreuna cu grila BMW, doua nise dimensionate generos in spoilerul fata, amintesc de prizele de aer ale modelului din anii 1970 si asigura o racire fiabila a sistemelor de propulsie si franare chiar si in situatii de condus extrem de dinamic. Aripioarele sculptate pe capota accentueaza legatura cu liniile clasice de design.
Cu contururile lor plate, farurile BMW Laserlight stralucesc in galben, atat in timpul Welcome Scenario dupa deblocarea usilor, cat si atunci cand sunt activate faza scurta si cea lunga, culoarea fiind o referinta la automobilele de curse, asa cum este cel mai de succes model de competitie al BMW M GmbH in prezent, BMW M4 GT3, care in 2022 a castigat atat titlul pilotilor, cat si cel al echipelor in DTM si al carui motor se bazeaza pe acelasi propulsor cu sase in linie ca unitate de putere a BMW 3.0 CSL. BMW M4 GT3 a obtinut succesul in campionat chiar la inceputul carierei sale pe circuit, la fel ca istoricul BMW 3.0 CSL, care a castigat Campionatul European de Turisme chiar in sezonul sau inaugural si continunand o traditie in DTM definita de 635 CSi, BMW M3 DTM si BMW M4 DTM.
Privit din lateral, capota lunga si ampatamentul lung confera BMW 3.0 CSL un aspect atat sportiv, cat si de o eleganta clasica. La aceasta contribuie si proportiile de coupe tipice marcii intr-un design cu trei volume. Aripile deosebit de largi, compensate in diagonala si peretii laterali largi subliniaza aspectul dinamic care se defineste si printr-un deflector de aer care se extinde de-a lungul liniei plafonului.
Pasaje largi ale rotilor, jante cu prindere centrala produse exclusiv pentru anvelopele BMW 3.0 CSL
Pasajele musculoase ale rotilor indica ecartamentul mare care contribuie semnificativ la dinamica ridicata in viraje a automobilului. Acestea ofera spatiu pentru jantele din aliaj usor forjat cu design Y-spoke, de 20 de inchi pe puntea fata si de 21 de inchi pe cea spate. Cu spitele filigranate, un finisaj coloristic auriu in stilul anilor 1970 si o prindere centrala, combina un design spectaculos cu elemente de motorsport. Integrarea jantelor specifice modelului in puntile preasamblate ale BMW 3.0 CSL face parte din procesul de productie de la uzina BMW Group din Dingolfing. La 930 Nm, cuplul aplicat in timpul montarii prinderilor centrale atinge cea mai mare valoare pentru un automobil de serie BMW Group.
Jantele din aliaj usor forjat sunt echipate cu anvelope Michelin dezvoltate exclusiv pentru BMW 3.0 CSL. Ele poarta numarul 50 in relief pe flancurile anvelopei, oferind o alta referinta discreta la aniversarea BMW M GmbH, cu ocazia careia a fost proiectat si construit modelul special.
O aripa spate in stilul "Batmobile”
Imaginea din spate a BMW 3.0 CSL este caracterizata si ea de o estetica puternica si de caracteristicile de design reinterpretate ale predecesorului. Cea mai atractiva caracteristica este aripa spate, care este inchisa in lateral si traduce un element emblematic "Batmobile” intr-un limbaj de design modern. Conceput pentru a genera forta aerodinamica suplimentara si astfel pentru a optimiza tractiunea pe puntea spate, deflectorul inconjoara intreaga sectiune spate, devenind astfel un element vizual dominant. Pentru beneficiul echilibrului aerodinamic, este combinat cu un difuzor de carbon puternic pronuntat in difuzorul spate, optimizand astfel fluxul de aer in partea de jos a caroseriei.
Cele patru tevi de esapament ale sistemului de evacuare folosesc un amortizor spate din titan, deosebit de usor. Stopurile BMW 3.0 CSL folosesc tehnologia inovatoare de iluminare pentru a genera un design nocturn fascinant si exclusivist si o stralucire deosebit puternica definita de linii subtiri. Acest lucru se realizeaza prin fire de lumina laser filigranate care par sa pluteasca liber in interiorul blocurilor optice si creeaza un efect 3D expresiv prin suprapunere precisa.
Finisaj exterior elaborat in stilul masinilor de curse clasice
Chiar de la inceputul anilor 1970, BMW Motorsport GmbH s-a intiparit in amintirile fanilor nu numai datorita succeselor spectaculoase in curse, ci si printr-o aparitie inconfundabila. La fel ca masinile de competitie, tinutele pilotilor, transportoarele de masini si toate celelalte echipamente ale echipei prezentau dungi uniforme in albastru, violet si rosu pe un fundal alb. Imaginea unitara si coerenta era o noutate la acea vreme, a iesit puternic in evidenta si a creat o identitate puternica de marca. BMW 3.0 CSL preia aceasta traditie cu o culoare exterioara Apine White uni si un decor in dungi aplicat elaborat in culorile BMW M GmbH. Liniile de pe caroserie reflecta eficient suprafetele dinamice, aducand astfel in prim-plan estetica puternica a coupe-ului si mai clar.
Atat culoarea de baza, cat si dungile M, cunoscute in jargonul tehnic drept "livery", sunt aplicate in mare masura manual, implicand un nivel extrem de ridicat de timp si efort. Un total de 22 de piese individuale sunt vopsite intr-un proces special conceput pentru BMW 3.0 CSL. O atentie deosebita este acordata unui aranjament extrem de precis al zonelor suprafetelor caroseriei si a dungilor de culoare finisate in carbon vizibil. In general, cea mai mare parte a exteriorului in Alpine White uni cuprinde componente din carbon, care sunt pictate manual de specialisti. Materialul high-tech este vizibil doar in inscriptiile de pe acoperis si de pe aripa spate. In acest scop, aceste zone trebuie expuse in timpul procesului de vopsire. Pentru a pozitiona cu precizie dungile de culoare in nuantele BMW M GmbH, vopsitorii folosesc mascarea prin proiectie cu laser, precum si filme de contur personalizate.
Fiecare componenta cu finisaj de culoare are un timp de productie de sase zile lucratoare. In acest timp, finalizeaza pana la opt procese de vopsire, fiecare cu etapele intermediare necesare de lucru, cum ar fi slefuirea si mascarea dungilor de culoare. Rezulta un total de 134 de procese de vopsire pentru fiecare automobil, insumand un total de 6.700 de secvente de lucru manual in vopsitorie pentru intreaga serie mica a modelului special.
Secventele de numere de pe usile si plafonul BMW 3.0 CSL, concepute in stilul masinilor de curse timpurii, realizeaza o legatura intre trecut si prezent. Designul lor in stilul numerelor de curse se bazeaza pe modelul istoric al primului automobil BMW M dezvoltat pentru cursele de turisme, in timp ce numarul 50 se refera la aniversarea BMW M GmbH. O alta evocare a anilor 1970 sunt cele doua logo-uri BMW pozitionate pe montantul C, deci direct in spatele contrabalansului grafic al geamului lateral cunoscut sub numele de Curba Hofmeister.
Cel mai puternic motor cu sase cilindri in linie folosita vreodata intr-un automobil BMW M omologat
BMW 3.0 CSL dispune de cel mai puternic motor cu sase cilindri in linie folosit vreodata intr-un automobil BMW M omologat. si aceasta este o traditie: in stadiul final de dezvoltare, predecesorul cu acelasi nume a marcat un nou record cu o putere a motorului de 151 kW/206 CP - nu numai pentru modelele cu sase cilindri, ci si pentru toate automobilele de serie BMW produse pana la acel moment.
De atunci, motorul cu sase cilindri in linie cu M Power a trecut printr-o dezvoltare impresionanta. Motoarele cu acelasi design au oferit o putere de 204 kW/277 CP la BMW M1 inca din 1978 si de 250 kW/340 CP la a doua generatie BMW M5 din 1991. A cincea generatie BMW M3 a fost lansata in 2014 cu un motor cu sase cilindri, cu tehnologie M TwinPower Turbo, ce dezvolta de 317 kW/431 CP.
Motorul cu sase cilindri in linie al BMW 3.0 CSL poseda aceleasi radacini tehnologice ca si propulsorul a actualei masini castigatoare a DTM. Motorul de 3,0 litri este capabil sa urce spontan in turatii datorita conceptului M tipic si cuprinde, printre altele, un carter extrem de rigid cu un design cu punte inchisa, fara manson, un arbore cotit usor forjat si o chiulasa cu tehnologie imprimata 3D. Sistemul de racire si alimentarea cu ulei sunt proiectate si ele pentru situatii de condus extrem de dinamic. Pentru castigarea titlului in DTM, BMW M4 GT3 a fost propulsat de o versiune a celui mai recent motor cu sase cilindri in linie, de aproximativ 600 CP, care, in versiunea sa conceputa pentru productia la scara larga de la modelele actuale BMW M3/BMW M4, furnizeaza pana la 375 kW/510 CP.
Versiunea sistemului de propulsie cu tehnologie M TwinPower Turbo, care a fost dezvoltata suplimentar exclusiv pentru BMW 3.0 CSL, ofera o putere maxima de 412 kW/560 CP. Noul record pentru modelele cu sase cilindri in linie de la BMW M GmbH cu omologare rutiera sustine statutul special al automobilului. Motorul sau dezvolta un cuplu maxim de 550 Nm si se remarca cu o livrare liniara a puterii pana la o turatie maxima de 7.200 rpm.
Transmisie manuala cu sase trepte si tractiune spate pentru o placere deosebit de intensa de a conduce
Pentru a transfera puterea pe drum, dezvoltatorii BMW 3.0 CSL au folosit un concept care a fost incercat si testat de zeci de ani pentru placerea maxima de a conduce si interactiunea intensa intre conducator si automobil. Motorul cu sase cilindri in linie este cuplat cu o cutie de viteze manuala cu sase trepte, ale carei etajare si raporturi se potrivesc in mod ideal cu caracteristicile de performanta. Cursa de schimbare a vitezelor definita cu precizie permite schimbarea rapida si precisa a treptelor. Manerul schimbatorului de viteze realizat exclusiv pentru BMW 3.0 CSL foloseste un design rafinat.  Prin suprafata alba, diagrama gravata a schimbatorului de viteze si numarul 50, aminteste de inceputurile BMW M GmbH din anii 1970. Un element de tehnologie moderna este asistentul de schimbare a vitezelor, care foloseste un control al vitezei de conectare pentru a asigura cuplarea fara patinare a ambreiajului dupa downshifting la franarea in viraje. Poate fi activat sau dezactivat de catre conducator.
In mod traditional, cuplul motor este transmis catre sosea exclusiv prin intermediul rotilor spate ale BMW 3.0 CSL. Pentru o utilizare la limita pe circuit, conducatorul se bazeaza pe liniara tipica M a fortelor de acceleratie laterala pentru a pilota automobilul prin viraje cu manevre de derapaje controlate. Diferentialul M activ din transmisia de pe puntea spate asigura si o dinamica superioara. Daca este necesar, previne compensarea cuplului intre rotile spate si, in acelasi timp, creeaza in mod continuu si variabil un efect de blocare de pana la 100%. Diferentialul M activ este legat de DSC (controlul dinamic al stabilitatii) si isi ajusteaza cu precizie efectul de blocare la situatia de condus respectiva. De exemplu, tractiunea este optimizata pe drumuri cu valori diferite de frecare pentru rotile spate dreapta si stanga. Atunci cand se accelereaza dinamic din curbe, conducatorul primeste un feedback vizibil cu privire la potentialul de aderenta pe rotile spate si astfel poate doza in mod optim utilizarea pedalei de acceleratie.
Tehnologie de suspensie adaptata exclusiv fiecarui model, inclusiv sistemul de franare M carbon ceramic si M Traction Control
Si in configuratia tehnologiei de suspensie, tehnologia de ultima generatie a fost combinata cu o metodologie de armonizare a tuturor componentelor care s-a maturizat de-a lungul a cinci decenii. Componentele suspensiei utilizate la BMW 3.0 CSL reprezinta varful de lance al dezvoltarii masinilor sport de inalta performanta de catre BMW M GmbH: o punte fata cu dublu brat transversal si o punte spate cu suspensie multibrat cu design specific M, o suspensie M adaptiva, cu amortizoare controlate electronic, directie electromecanica M Servotronic cu raport variabil si sistem de franare M carbon ceramic cu curbe caracteristice reglabile.
Aplicarea integrata a tuturor sistemelor de propulsie si sasiu a avut loc in timpul testelor intensive pe drumurile publice, precum si pe circuite, inclusiv Nordschleife de la Nurburgring, care a fost cel mai bun teren de testare pentru toate automobilele BMW M timp de 50 de ani. Inainte de teste, inginerii de la BMW M GmbH au proiectat si optimizat imaginea digitala a BMW 3.0 CSL in fiecare detaliu intr-un proces de proiectare si dezvoltare asistata de computer. Prin incorporarea realitatii virtuale si a altor procese digitale, a fost posibila accelerarea la maximum a procesului de dezvoltare de serie. Acest proces detaliat de simulare si reglare a luat in considerare dimensiunile specifice modelului, masa automobilului si distributia sarcinii pe punti, rigiditatea extrem de ridicata a caroseriei si conexiunile suspensiei, precum si echilibrul aerodinamic al BMW 3.0 CSL pentru a asigura inca de la inceput acea combinatie tipica M de agilitate, dinamica si precizie in manevrare.
Performanta puternica de decelerare, stabilitate termica remarcabila si rezistenta la uzura extrem de ridicata sunt oferite de sistemul de franare M carbon ceramic. Acesta combina frane cu etrier fix, cu sase pistoane, si discuri de frana ceramice de 400x38 milimetri pe puntea fata cu frane cu etrier fix, cu un singur piston, si discuri de frana ceramice de 380x28 milimetri in spate si are etrierele vopsite in rosu. Designul specific M al sistemului de franare integrat permite afisarea a doua curbe caracteristice de control al pedalei, care pot fi selectate in meniul M Setup.
Cu functia M Traction Control, conducatorul poate seta individual pragurile de interventie pentru limitarea patinarii rotilor. Pentru aceasta sunt disponibile 10 niveluri, iar dezactivarea completa a controlului stabilitatii la condus este posibila si prin intermediul modului M Dynamic. Astfel, BMW 3.0 CSL este pregatit perfect pentru a experimenta performante puriste pe circuit.
Constructie usoara inteligenta cu utilizare maxima a componentelor din carbon
La BMW 3.0 CSL, traditia constructiei usoare inteligente, care a fost cultivata inca din anii 1970, este reformulata si remodelata folosind o tehnologie de ultima ora. Pentru a reduce masa in zonele caroseriei si sasiului, plasticul armat cu fibra de carbon (CFRP) este utilizat intr-o masura foarte mare, pe langa utilizarea minima a materialului izolator. BMW M GmbH este un pionier in utilizarea CFRP in automobilele in serie. Inca din 2004, a echipat pentru prima data un model de serie mare cu un acoperis din carbon.
BMW 3.0 CSL dispune de componente CFRP pe aproape toate sectiunile caroseriei. Pe langa plafon, capota fata si cea spate, spoilerul fata si difuzorul spate sunt realizate in intregime din carbon. Elementele de atasare a aripilor fata si spate, pragurile laterale, difuzorul spate, aripa spate si spoilerul spate sunt realizate si ele din acest material high-tech. Toate componentele din carbon sunt fabricate in serii mici, in mare parte manual si exclusiv pentru BMW 3.0 CSL.
In plus, o selectie clara a materialelor si metodele de proiectare de ultima generatie conduc, de asemenea, la o reducere semnificativa a masei altor componente ale automobilului. Eleronul de plafon al BMW 3.0 CSL este realizat din plastic armat cu fibra de sticla. Amortizorul de evacuare din titan al BMW 3.0 CSL este mai usor cu aproximativ 4,3 kilograme decat o componenta conventionala din otel. Bratele transversale din aluminiu turnat din compartimentul motor, care conecteaza cupolele de suspensie intre ele si cu partea frontala, au o geometrie care a fost potrivita cu fortele care actioneaza in diferite situatii de condus. Cu ajutorul modelelor numerice, agilitatea si precizia directiei au fost optimizate cu un minim de material si masa.
Cockpit purist de masinii sport cu scaune-scoica M Carbon
De asemenea, in interiorul BMW 3.0 CSL, utilizarea carbonului si a altor masuri de constructie usoara subliniaza caracteristicile puriste ale masinii sport. In loc de scaune suplimentare, partea din spate ofera un compartiment de depozitare cu doua compartimente integrate pentru casti. Decoratia CFRP a panourilor usilor si izolatia acustica redusa contribuie, de asemenea, la un stil extrem de sportiv. Conducatorul si pasagerul din fata stau pe scaunele-scoica M Carbon integrale, un alt element spectaculos. Conexiunile diagonale dintre suprafata scaunului si spatar amintesc de principiul de constructie al scaunelor usoare prezente la modelul istoric. Inaltimea si inclinarea scaunului pot fi reglate exclusiv intr-un atelier printr-o legatura cu suruburi in trei trepte. Pozitia longitudinala poate fi variata manual folosind o parghie de la limita frontala a scaunului. In plus, scaunele-scoica M Carbon integrale ofera insertii detasabile pentru tetiere.
Mai mult decat atat, interiorul BMW 3.0 CSL se prezinta ca un cockpit de masina sport, purist si exclusivist. Suprafetele scaunelor din Alcantara neagra si centurile de siguranta M sunt combinate cu un volan M Alcantara, o captuseala antracit a plafonului si suprafete din Alcantara neagra si carbon mat. Cusaturile contrastante si alte accente in alb corespund vopselei exterioare a BMW 3.0 CSL, ale carei inscriptii de modelului sunt gravate atat in ornamentele pragurilor, cat si pe suprafetele scaunelor. Manerul alb al schimbatorului de viteze simbolizeaza forma clasica de interactiune intre conducator si automobil la schimbarea vitezei. Butonul rosu de pornire/oprire si butoanele M rosii de pe volan sunt disponibile pentru activarea motorului si pentru acces direct la configuratia generala a automobilului. Decoratiile interioare mate cu finisaj din fibra de carbon au o numerotare secventiala pentru fiecare dintre cele 50 de unitati disponibile. Acest marcaj, documentat in interior de la #01/50 la #50/50, corespunde in fiecare caz cifrelor finale ale numarului suspensiei, reprezentand astfel o referinta clar vizibila si autentica la identitatea automobilului individual.

Vizualizari: 1066