BMW Group si-a accelerat semnificativ cresterea mobilitatii electrice inca o data in 2022. Dupa cum s-a anuntat anterior, BMW Group a reusit sa-si dubleze vanzarile de automobile electrice fata 2021 (+107,7%), cu un total de 215.755 BMW si MINI electrice livrate clientilor. O etapa importanta a fost atinsa cand BMW Group a predat cel de-al 500.000-lea automobil electric noului sau proprietar, spre sfarsitul anului trecut.
"Portofoliul nostru puternic de produse este cel mai bun raspuns la un mediu cu multe provocari - si ne-a permis ca in 2022 sa ne dublam din nou vanzarile de automobile electrice", a declarat Pieter Nota, membru al Consiliului de Administratie al BMW AG, responsabil pentru Clienti, Marci, Vanzari. "Suntem increzatori ca putem construi pe acest succes in 2023, deoarece continuam sa vedem un volum de comenzi deosebit de mare pentru modelele noastre electrice", a adaugat Nota.
BMW Group a livrat un total de 2.399.636 de automobile BMW, MINI si Rolls-Royce clientilor din intreaga lume in 2022 (-4,8%); un an in care toate industriile s-au confruntat cu dificultati din cauza blocajelor in aprovizionare, carantinei din cauza pandemiei din China si razboiului din Ucraina. Impactul principal s-a resimtit in primele sase luni ale anului, livrarile fiind in scadere fata de anul precedent. Vanzarile au crescut din ce in ce mai mult in a doua jumatate a anului 2022. In al patrulea trimestru, BMW Group a raportat o crestere semnificativa a vanzarilor, de 10,6%, cu 651.798 de automobile livrate clientilor.
BMW Group este optimist cu privire la anul care urmeaza. "Ne vom mentine cursul pentru o crestere profitabila in 2023. Accentul clar va fi pe continuarea cresterii mobilitatii electrice. Urmatoarea etapa pentru 2023 este ca 15% din vanzarile noastre totale sa provina de la automobile electrice. Odata cu lansarea BMW i5 la sfarsitul acestui an, facem un alt pas important pe drumul spre electrificarea gamei noastre de modele”, adauga Nota.
Viitorul BMW Group este electric, circular si digital. Un punct culminant pe drumul catre NEUE KLASSE a fost prezentat saptamana trecuta la CES din Las Vegas: BMW i Vision Dee reprezinta viziunea BMW Group asupra viitoarei experiente digitale, atat in interiorul, cat si in afara automobilului. Pe parcursul anului 2023, BMW Group va oferi mai multe perspective si imagini despre conceptul auto revolutionar al NEUE KLASSE.
In acelasi timp, compania continua cu digitalizarea a proceselor de vanzari si marketing. In viitor, BMW Group se va baza pe vanzarile directe pe 24 de piete europene, agentii actionand ca reprezentanti de vanzari - acest lucru creeaza conditiile necesare pentru o tranzitie fara probleme intre experienta de client online si offline. Obiectivul clar al noului model de agentie este de a spori satisfactia clientilor si experienta premium de brand si de a ajunge la noi grupuri-tinta de clienti, mult mai familiari cu mediul online. Noul model de „agent” al BMW Group va crea, de asemenea, transparenta a preturilor si va asigura clientilor sa experimenteze aceeasi oferta consecventa pe toate canalele de vanzari. Vor fi puse in aplicare in acest an conditii care vor permite MINI sa inceapa in 2024, iar BMW va urma in 2026. Implementarea se va face in stransa cooperare cu partenerii de retail.
Aplicatia My BMW/MINI este un element de baza al realinierii vanzarilor. Cu numeroasele sale caracteristici si interfata de utilizator intuitiva, ghideaza utilizatorii prin cea mai buna experienta de client din industrie. Aplicatia My BMW/MINI serveste drept interfata pentru dialogul personalizat cu clientii, cu aproximativ doua milioane de utilizatori in aproximativ 50 de piete in fiecare zi.
Marca BMW se mentine lider in segmentul premium global
Anul trecut, marca BMW a vandut un total de 2.100.692 de unitati (-5,1%) la nivel mondial si isi mentine pozitia de lider in segmentul premium global. De asemenea, marca BMW a inregistrat o crestere puternica in ceea ce priveste automobilele electrificate. Vanzarile de modele electrificate (inclusiv plug-in hybrid) pentru intregul an au crescut cu 35,6% fata de anul precedent, la 372.956 de automobile.
Portofoliul de produse atractiv al marcii se dovedeste extrem de popular in randul clientilor. Acest lucru se reflecta in noile comenzi mari pentru modele precum BMW X1, iX1, i4, iX si i7. In a doua parte a acestui an, BMW Group isi va extinde gama electrica cu BMW i5.
BMW M marcheaza a 50-a aniversare cu un an-record
In ciuda provocarilor legate de blocajele de aprovizionare, BMW M GmbH a incheiat anul aniversar cu un nou record istoric. BMW M a raportat o crestere de 8,4% fata de anul precedent, cu vanzarea a 177.257 de unitati. In acelasi timp, BMW M a facut progrese substantiale in ceea ce priveste electrificarea portofoliului sau de produse. Lansarea primelor doua modele BMW M Performance electrificate, i4 M50 si iX M60, primul model electrificat de inalta performanta, BMW XM si noul M240i Coupe au contribuit foarte mult la acest an de succes. Noua generatie BMW M2 si recent lansatul BMW M3 Touring au avut, de asemenea, vor sustine performanta de vanzari a marcii.
In paralel cu aceste noi adaugari in portofoliul de produse, BMW M a inregistrat, de asemenea, o cerere puternica continua in anul celei de-a 50-a aniversari pentru modelele sale de inalta performanta, M3 si M4, si modelele sale X consacrate. Drept urmare, perspectivele pentru 2023 sunt foarte incurajatoare pentru BMW M GmbH, cu promisiunea unor rezultate record viitoare.
MINI Electric ramane cea mai vanduta varianta de model MINI
Anul trecut, marca de automobile premium MINI a vandut 292.923 de unitati (-3,0%). Vanzarile de modele MINI electrificate au evoluat pozitiv: numarul de modele MINI electrificate vandute (inclusiv plug-in hybrid) a crescut cu 14,3%, la 60.839 de unitati, si, prin urmare, a reprezentat aproximativ 21% din vanzarile totale MINI la nivel mondial in 2022.
Modelul electric MINI Cooper SE a ramas cea mai vanduta varianta de model a marcii in 2022. Un total de 43.744 MINI Cooper SE au fost vandute anul trecut in intreaga lume - o crestere de 25,5% fata de anul precedent.
2023 va fi un an foarte important pentru MINI. Marca sarbatoreste 110 de ani de productie auto la fabrica sa principala din Oxford si va dezvalui primele doua modele electrice ale noii familii MINI.
Rolls-Royce Motor Cars a raportat cele mai mari vanzari din istoria sa de 118 ani
In anul in care Rolls-Royce Motor Cars a dezvaluit Spectre, primul super coupe electric de ultralux din lume, compania a raportat si cele mai mari vanzari din istoria sa de 118 ani, cu 6.021 de automobile livrate clientilor din intreaga lume (+7,8%). Multe regiuni au atins recorduri absolute de vanzari.
Fiecare dintre aceste masini a fost Bespoke: realizata dupa dorintele exacte ale clientului, pana la ultimul detaliu. Valoarea generata de oferta de neegalat Bespoke a marcii a fost mai mare decat oricand, clientii platind acum aproximativ jumatate de milion de euro in medie pentru modelul lor Rolls-Royce unic.
Cererea globala ramane dinamica in intregul portofoliu de produse, condus de Cullinan si Ghost - lista de comenzi pentru toate modelele se intinde pana in 2023, cu precomenzi foarte puternice pentru noul Spectre electric, dupa o premiera mondiala de mare succes in octombrie. Reactia exceptional a clientilor fata de Spectre vine in timp ce marca se pregateste ca pana la sfarsitul anului 2030 sa construiasca numai automobile electrice.
BMW Motorrad inregistreaza cele mai mari vanzari din istoria companiei
Cu un total de 202.895 de motociclete si scutere livrate clientilor - o crestere de 4,4% fata de anul anterior - , BMW Motorrad a raportat cele mai mari vanzari din istoria companiei. Regiunile Europa, America si Asia, in special, au inregistrat noi maxime de vanzari si au adus o contributie vitala la vanzarile record ale BMW Motorrad. Portofoliul convingator al marcii, cu produse de succes care modeleaza segmentele respective, si introducerea pe piata a modelelor noi populare, cum ar fi BMW CE 04 electric, au fost factori puternici in rezultatul de succes pentru 2022.
Vanzari BMW si MINI in regiuni/piete
Anul trecut, BMW Group a livrat un total de 791.985 de automobile BMW si MINI (-6,4%) catre clientii din China. 199.112 unitati au fost vandute in al patrulea trimestru - o crestere de 12,7%.
Vanzarile BMW si MINI in SUA intre ianuarie si decembrie au totalizat 361.892 de unitati (-1,3%). Vanzarile au evoluat pozitiv in trimestrul al patrulea: livrarile BMW Group au crescut cu 11,1% fata de cele ale anului precedent, ajungand la 112.057 de unitati.
In Europa, BMW Group a vandut un total de 877.369 de automobile BMW si MINI in 2022 (-7,5%). In al patrulea trimestru, compania a livrat clientilor 247.551 de unitati. Aceasta reprezinta o crestere de 10,9%.
In Germania, 252.087 de automobile BMW si MINI au fost inmatriculate in intregul an.
In Romania, performantele au fost foarte apropiate de cele din 2021
In contextul unui an cu multe provocari neprevazute, marcate de Razboiul din Ucraina, criza semiconductorilor si efecte ale Pandemiei COVID, atat BMW, cat si MINI inchid anul cu o scadere usoara, de cateva puncte procentuale. BMW inchide anul cu aproximativ 3.000 de inmatriculari (fata de 3.275 in 2021), in timp ce MINI se situeaza la 250 de unitati (fata de 269 in 2021).
Modele electrice BMW au urcat de la 4% la putin sub 8%. O premiera pentru marca: BMW i4 eDrive35, care a debutat la final de an, devine cel mai accesibil model din gama, cu un pret de 50.159 de euro, cu TVA inclusa (sub motorizarea 420i). si modelele plug-in hybrid BMW au o crestere de trei puncte procentuale, urcand la 14%. Cel mai de succes model al marcii ramane BMW X5, cu peste 500 de inmatriculari. Remarcabil este ca, pentru prima data, cea mai de succes motorizare este versiunea plug-in hybrid, cu mai mult de o tremie din totalul inmatricularilor modelului. In total, vanzarile de modele BMW electrificate se apropie de 25% pentru prima data. La acestea se adauga aproximativ 44% din vanzari ca modele mild-hybrid cu sistem de 48V - o solutie start-stop cu recuperare de energie la franare, boost de la motor electric si oprirea motorului in mers. Peste 60% din vanzarile BMW in Romania sunt electrificate - electric, plug-in hybrid sau mild-hybrid. In acelasi timp, versiunile diesel (incluzand versiunile mild-hybrid) au coborat pentru prima data sub 50%, la aproximativ 40% din totalul inmatricularilor din Romania.
Unul din trei modele MINI este electric, la fel ca anul precedent, cu un aport de vizibilitate din partea proiectului de competitie romanesc Racing MIMI. Alaturand la MINI Cooper SE inmatricularile modelului plug-in hybrid MINI Countryman Cooper SE, marca ajunge la aproximativ 45% ca modele electrificate.