rss

BMW Group incepe productia de serie mica a modelelor alimentate cu hidrogen

  1. 27/12/2022

BMW Group incepe productia modelului sau BMW iX5 Hydrogen. Fabricarea in serie mica a automobilului alimentat cu hidrogen are loc in uzina-pilot din Centrul de Cercetare si Inovatie din Munchen (FIZ). Primul Sports Activity Vehicle (SAV) care dispune de tehnologie cu pile de combustie cu hidrogen (fuel cell) a finalizat deja un program intensiv de testare in conditii solicitante in timpul fazei de dezvoltare, iar din primavara anului 2023 va fi folosit ca demonstrator de tehnologie pentru mobilitatea fara emisii in diverse piete de pe glob.
"Hidrogenul este o sursa de energie versatila care are de jucat un rol-cheie pe masura ce progresam catre neutralitatea climatica", spune Frank Weber, membru al Consiliului de Administratie al BMW AG, responsabil pentru Dezvoltare. "Suntem siguri ca hidrogenul va castiga o importanta semnificativa pentru mobilitatea individuala si, prin urmare, consideram ca o combinatie de sisteme de propulsie electrica cu baterii si pile de combustie este o abordare relevanta pe termen lung. Pilele de combustie nu necesita nici materii prime critice, cum ar fi cobalt, litiu sau nichel, asa ca, investind in acest tip de sistem de propulsie, intarim si rezistenta geopolitica a BMW Group. Flota noastra de test BMW iX5 Hydrogen ne da oportunitatea sa obtinem informatii noi si valoroase, permitandu-ne sa prezentam clientilor o gama atractiva de produse odata ce economia hidrogenului devine o realitate larg raspandita."
BMW iX5 Hydrogen este construit in uzina-pilot a BMW Group de la Centrul de Cercetare si Inovatie din Munchen. Aceasta este interfata dintre dezvoltare si productie in care fiecare model nou de la una dintre marcile companiei este realizat pentru prima data. Aproximativ 900 de angajati lucreaza acolo in atelierele de caroserii, asamblare, inginerie de modele, constructie de concept auto si productie aditiva. Fiecare lucreaza simultan la pana la sase proiecte de automobile si are misiunea de a se asigura ca atat produsul, cat si procesul de fabricatie sunt gata pentru productia de serie. In cazul BMW iX5 Hydrogen, specialistii in tehnologia hidrogenului, dezvoltare auto si asamblare initiala a noilor modele au conlucrat indeaproape pentru a integra tehnologia de ultima ora pentru propulsie si stocarea energiei.
"Productia BMW iX5 Hydrogen si a sistemelor de pile de combustie dezvoltate de BMW demonstreaza flexibilitatea noastra suprema si cunostintele de neegalat in domeniul productiei la scara mica", remarca Milan Nedeljkovic, membru al Consiliului de Administratie al BMW AG, responsabil pentru Productie. "Demonstreaza ca deja detinem competenta necesara pentru integrarea tehnologiei cu hidrogen in sistemul de productie BMW iFACTORY ca tip suplimentar de propulsie."
Uzina BMW Group din Spartanburg (SUA) furnizeaza automobilele de baza pentru modelul cu hidrogen, care a fost dezvoltat pe platforma BMW X5. Acestea sunt echipate cu un nou ansamblu de podea in sectia de caroserii a uzinei-pilot, care face posibila gazduirea celor doua rezervoare de hidrogen in tunelul central si sub bancheta. Sistemele electrice de 12V si 400V specifice modelului, bateria de inalta performanta, motorul electric si pila de combustie sunt toate integrate in faza de asamblare, alaturi de piesele de productie standard. Pozitionat in zona puntii spate impreuna cu bateria de inalta performanta, motorul electric este un produs al tehnologiei actuale BMW eDrive de generatia a cincea, folosita si in modelele electrice si plug-in hybrid de la BMW. Sistemele cu pile de combustie aflate sub capota BMW iX5 Hydrogen au fost fabricate la centrul de competenta intern al BMW pentru hidrogen din Garching, la nord de Munchen, incepand cu luna august a acestui an.
Numeroase componente sunt produse exclusiv pentru modelul SAV alimentat cu hidrogen, inclusiv unele produse la Campusul de Productie Aditiva - centrul de competenta al BMW Group pentru imprimare 3D - care face parte tot din uzina-pilot. BMW iX5 Hydrogen trece prin toate etapele obisnuite de productie, incepand de la atelierul de caroserii, trecand apoi la vopsitorie si asamblare inainte de a se incheia cu o inspectie finala a fiecarui automobil in parte. Dupa aceasta, fiecare automobil este supus unui control operational complet la centrul de testare al BMW Group din Aschheim.
BMW iX5 Hydrogen combina toate beneficiile unui sistem de propulsie fara emisii locale cu o utilizare remarcabila de zi cu zi si capacitati pe distante lungi. Acest lucru face ca tehnologia sa de pile de combustie cu hidrogen sa fie o alternativa atractiva complementara la sistemul de propulsie electric cu baterii. Acest lucru este valabil mai ales pentru clientii pentru care opririle scurte de realimentare si distante lungi sunt obligatorii, precum si pentru regiunile care inca nu au o infrastructura de incarcare adecvata.

Vizualizari: 874