© 2024 Auto.ro
BMW lanseaza la Salonul Auto de la Frankfurt, noul i8, supranumit masina sport a viitorului. Cel de-al 2-lea model BMW i combina un sistem de propulsie hibrid plug-in cu celula pasagerilor creata din CFRP si sasiul din aluminiu si urmeaza a fi disponibil din 2014 la un pret de 126.000 Euro. Supercarul atinge 250 km/h.
BMW i8 este primul automobil de serie din lume care este echipat cu
sticla ranforsata chimic. Aceasta tehnologie inovatoare, utilizata pana
in prezent in special la fabricarea terminalelor smartphone, are ca
rezultat o rezistenta foarte mare.
Motorul cu ardere interna de
1.5 litri, cu trei cilindri, de la BMW i8 dezvolta 231 CP si propulseaza
puntea spate, in timp ce electromotorul de 131 CP transmite puterea
spre puntea fata si este alimentat de energia acumulatorului litiu-ion
care poate fi incarcat de la o priza normala.
Intr-un regim de
condus cotidian, acest sistem hibrid plug-in permite o autonomie de pana
la 35 de kilometri si o viteza maxima de 120 km/h in regim exclusiv
electric. Sprintul de la 0 la 100 km/h este realizat in doar 4,4
secunde, in timp ce consumul mediu de combustibil - calculat in ciclul
de testare EU pentru automobile hibrid plug-in - este de 2,5 l/100 km.
Emisiile CO2 sunt de 59 g/km.
Din punct de vedere ecologic si
economic, cea mai eficienta modalitatea de a conduce BMW i8 este in
regim pur electric. Aceasta presupune un consum de energie de
aproximativ 15 kWh/100 km. La un pret mediu al energiei de 0,4 lei/kWh,
rezulta un cost de circa 6 lei per 100 de kilometri. La actualele
preturi de combustibil, acesta este echivalentul a aproximativ 1 litru
de benzina.
BMW i8 atinge o viteza maxima de 250 km/h (limitata
electronic) care poate fi atinsa si mentinuta exclusiv de motorul pe
benzina.
Cu o lungime de 4.689 mm, o latime de 1.942 mm si o inaltime de 1.293 mm, BMW i8 are proportiile unei masini sport tipice. Personalitatea dinamica este subliniata si de capota lunga, elementele aerodinamice evidente, linia alungita a plafonului, consolele scurte si ampatamentul de 2.800 mm. Usile sunt realizate dintr-o structura interna din CFRP si un invelis exterior din aluminiu, cantarind astfel cu 50% mai puţin decat o constructie conventionala.
Spatele este incadrat de pasajele sculptate ale rotilor. Stopurile, reflectoarele si difuzorul spate formeaza un ansamblu vizual care consolideaza aparitia puternica a automobilului. Semnalizatoarele sunt integrate deasupra stopurilor, in linia in coborare a acoperisului. Toate luminile de la BMW i8 sunt echipate standard cu LED-uri.
Afisajul central al sistemului iDrive are un design de tip flatscreen si o dimensiune generoasa cu o diagonala de 8,8 toli (22,35 cm). Un volan sport traditional, cu butoane multifunctionale, si un sistem de navigatie Professional sunt incluse in dotarea standard de la BMW i8. Tot in echiparea standard este si afisarea multifunctionala a instrumentelor, al carei continut si prezentare difera in functie de modul de condus selectat.
Ca alternative la echiparea standard Neso, pentru interiorul BMW i8 sunt disponibile liniile de echipare Carpo si Halo.
Masa totala redusa a lui BMW i8 (1.490 kg) se datoreaza in special celulei pasagerilor realizata din CFRP (plastic ranforsat cu fibra de carbon). Chiar daca ofera componentei aceeasi rigiditate, acest material high-tech este cu 50% mai usor decat otelul si cu 30 de procente fata de aluminiu.
Disponibil optional, pachetul BMW ConnectedDrive de asistare a conducatorului cuprinde High Beam Assistant (faza lunga automata), camera pentru mers inapoi, Surround View (vedere de jur-imprejur la parcare), Speed Limit Info cu afisare a zonelor cu depasirea interzisa, dar si Collision Warning (avertizare de coliziune) cu recunoastere a pietonilor si functie de franare. Optiunea ConnectedDrive Services ofera conducatorului o serie de servicii bazate pe internet.
Noul BMW i8 este prezentat in premiera la Salonul Auto de la Frankfurt si urmeaza sa ajunga pe piata la inceputul anului viitor, in 2014. Pretul este 126.00 euro in Germania, 99.125 lire sterline in Marea Britanie si 135.700 dolari in USA, cu tot cu TVA, din care se scade bonificatia oferite de multe state la achizitionarea de masini electrice/hibride.