Munchenezii au facut o mutare logica tragand cortina din fata noului M3 Sedan, la 13 ani de la aparitia primei generatii.
In tot acest rastimp multe s-au schimbat, iar cel mai important lucru este faptul ca masina pe care o aveti acum in fata ochilor este dezvoltata de la zero, avand foarte putine lucruri in comun cu un “Treiar” normal si chiar cateva diferente notabile in comparatie cu un M3 Coupe.
De exemplu, masina nu are acoperisul din
fibra de carbon al versiunii cu trei usi; totodata, de la un Serie 3 de serie nu preia decat usile,
acoperisul, capacul potbagajului, geamurile si
stopurile, orice altceva fiind cu totul diferit.
In mod evident, sunt asemanari clare cu M3 Coupe, mai ales in ceea ce priveste
partea frontala aproape identica,
bosajele ultralate, evacuarea cu patru guri si celelalte metode de atentionare vizuala referitoare la prezenta unei puteri de
420 CP.
Asadar, din punct de vedre tehnic, M3 Sedan este identic cu
Coupe, fiind propulsat de acelasi agregat V8 ce este in stare sa duca masina de 1.605 kg (cu doar 50 kg mai grea decat M3 Coupe) la
100 km/h in numai 4,9 secunde (viteza maxima, ca de obicei, este limitata electronic la 250 km/h).
Intreg cuplul de
400 Nm este transmis rotilor din spate prin intermediul aceleiasi
cutii de viteze manuale cu sase trepte si a aceluiasi extrem de eficient diferential autoblocabil
M-Diff, interesant fiind faptul ca
BMW nu a vrut nici in cazul sedanului sa strice petrecerea fanilor sportivitatii pure cu o
cutie de viteze cu dublu ambreiaj semirobotizata.
Ca si in cazul lui M3 Coupe,
cel mai tare Serie 3 cu patru usi va avea un habitaclu decorat in piele scumpa si materiale de cea mai buna calitate, cu o
tematica sportiva evidenta chiar si pentru cei care vor ocupa un loc pe bancheta din spate; totodata, interiorul va fi ticsit cu lucruri menite sa faca calatoria mai placuta, asa cum este, de exemplu, sistemul audio de 825 W ce-si va raspandi acordurile prin intermediul a 16 difuzoare. Deci, chiar si americanii il vor adora…