rss

BMW, marele castigator la International Engine of the Year Awards

  1. 08/05/2008

Constructorul bavarez si-a adjudecat, pentru al patrulea an consecutiv, unul dintre cele mai ravnite premii din industria auto mondiala, "International Engine of the Year", cu motorul bi-turbo pe benzina in sase cilindri de 3,0 litri si 306 CP, care se afla in echiparea gamelor BMW Seria 3 (335i), BMW Seria 1 Coupé/Cabrio (135i), precum si la noul X6 (xDrive 35i).

De asemenea, BMW s-a impus, ca si anul trecut, si la categoria propulsoarelor cu capacitatea intre 2,5 si 3,0 litri.

Pentru a doua oara consecutiv, motorul cu capacitatea de trei litri si sase cilindri dispusi in linie, cu Twin Turbo si High Precision Injection, a obtinut locul intai in clasamentul general al acestei competitii importante la nivel mondial.

In trecut, un singur motor a mai reusit repetarea succesului in doua editii consecutive in clasamentul general al "International Engine of the Year Awards", versiunea V10 5,0 litri, care se afla sub capota modelelor BMW M5, BMW M5 Touring, BMW M6 Coupé si BMW M6 Cabriolet si care a obtinut primul loc si in 2005 si 2006.

Anul acesta, propulsorul de 507 CP a castigat la clasa "Capacitate peste 4,0 litri". BMW a reusit sa mai obtina un trofeu de castigator: motorul V8 de 420 CP, care echipeaza noul M3, a triumfat la categoria motoarelor cu capacitatea cuprinsa intre 3,0 si 4,0 litri.

Mai mult, dieselul cu patru cilindri de 2,0 litri, cu Variable Twin Turbo, care propulseaza modelul BMW 123d, a primit premiul "Cel mai bun motor nou" din 2008. De asemenea, propulsorul de 1,6 litri, in patru cilindri, cu Twin Scroll Turbocharger si injectie directa pe benzina - aflat in echiparea MINI Cooper S -, a castigat pentru al doilea an la rand la categoria motoarelor de 1,4 - 1,8 litri.

Pentru prima data in istoria competitiei, titlul "Best New Engine of the Year" a fost decernat unui motor diesel, si anume propulsorul cu patru cilindri de 204 CP, cu Variable Twin Turbo. Ca premiera mondiala, primul motor diesel cu blocul din aluminiu dezvolta o putere de peste 100 CP/litru de cilindree. In acelasi timp faciliteaza modelului BMW 123d un consum mediu de 5,2 litri/100 km in ciclu mixt si un nivel al emisiilor CO2 de 138 g/km.

Datorita celor sase trofee obtinute la aceasta a 10-a editie a "International Engine of the Year Awards", BMW si-a aparat cu succes pozitia de lider mondial al producatorilor de propulsoare eficiente si ultraperformante.

Repetarea succesului cu motorul cu sase cilindri dispusi in linie, cu Twin Turbo, este cea de-a sasea victorie generala repurtata de companie de la infiintarea "International Engine of the Year Awards" in 1999.

Premiul "International Engine of the Year" este acordat cu incepere din 1999 de un juriu international format din jurnalisti din domeniul auto. Anul acesta, echipa de experti a fost compusa din 65 de jurnalisti din 32 de tari - printre acestea s-au numarat SUA, Japonia, China, Rusia, India, Germania, Franta, Noua Zeelanda, Coreea de Sud si Africa de Sud, precum si Romania si Polonia, acestea din urma in premiera.

Premiile sunt acordate pentru 11 categorii, precum si la clasamentului general. Ceremonia de decernare a avut loc la 7 mai, in cadrul "Engine Expo 2008" de la Stuttgart.

Vizualizari: 478